Härlig vinterdag

Nu har jag precis kommit tillbaka från en härlig långpromenad på lunchen.  Jag insåg, att jag kunde inte bara sitta kvar inne under min lunchtimma här på jobbet, utan var helt enkelt tvungen att ge mig ut. Visst är det kallt, ja, på ren svenska svinkallt.. med en nordan som lät sina isvindar överfalla mig så fort  jag stack ut näsan. Men si, jag lurade vinden, drog upp kapuschongen över öronen och huvudet, stack ner händerna djupt i fickorna och promenerade på…

Jodå, efter en stund hade jag lurat bort vinden och istället, så kunde jag njuta av ungar som åkte kälke och pulka i backran.. Vad kul dom verkade ha, och så härligt att se deras röda kinder sticka ut mellan halsdukar och mössor.. Det är ju faktiskt så här vintern skall vara. Inte det vi normalt har här nere på Västkusten, med regn och dimma och mörkt..

Har ni tänkt på hur mycket ljusare det är nu när snön ligger vit och grann på marken. Jag börjar faktiskt inse, att jag nog skall ta med mig kameran till jobbet så länge vintern är så här fin.

Som sagt, eftersom kameran ligger kvar hemma på kameran idag, så får det bli ett bildfritt inlägg här idag

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Härlig vinterdag

  1. jukkalausmaa skriver:

    Visst är det fint nu, trots kylan. Var själv ute i Risvedenskogarna och fyllde på mina fågelmatningar. Kameran fick inte följa med… Ibland lägger jag undan den för att kunna uppleva skogen fullt ut.

    • nikonetha skriver:

      Jag tror faktiskt det är en bra tanke där.. Själv är jag ju inne lite i en downperiod vad gäller fotograferandet, så därför mår den bäst hemma, så går jag ut och njuter och ser och det brukar ge mig tillbaka min inspiration.. Tror man behöver sådana stunder, när man bara går ut och ser.

  2. Mats Andersson skriver:

    Skönt med snön o lite mer ljus.
    -hoppas din inspiration kommer tillbaka snart.

    /Mats

    • nikonetha skriver:

      Tack, jadå, den skall nog snart komma över mig igen, jag brukar lite då och då, hamna i inspirationstorka, och då har jag lärt mig att helt sonika lägga undan kameran och bara vandra runt och titta istället

  3. Steffe skriver:

    Jag gillar inte vintern men faktum är ju att man blir lite lättare till sinnes, ja, rent av skitglad med minusgrader så snön ligger kvar och det är så vackert i skogen med snön som ligger på trädgrenarna…det är annat än det som brukar vara med blask och skitsvarta gator…gick en sväng förut till min svärdotter och barnbarn o tog en fika…utan kamera!!!…ajfan det kändes som om något fattades! 😉 …och på stan ligger all snö kvar och det är vitt så där drömskt julevitt du vet…underbart…har inte varit ute på hela veckan annars…kört med fönsterfoto du vet…men i helgen bär det nog av en sväng ut…det drar av längtan och lust när man inte varit ute på ett tag…

    Steffe

Kommentera

