Vilken härlig dag


…. tralla la laaa.. jag hade idag.
Efter två veckors idogt promenerande varje dag och därtill ett antal besök på gymmet för att plåga mina stackars obefintliga muskler hade jag bestämt att ge dessa en liten present och även mig själv. Så en timmas massage var inbokad mitt på dagen. Så igår insåg jag att jobbet var under kontroll, inga högar som pockade på min omedelbara uppmärksamhet och varför inte ge mig en extra lite bonus, en ledig eftermiddag , vilket jag också gjorde, med min chefs bifall. Vilken go chef jag har, som utan diskussion säger, ja visst, ta du ledigt 🙂

Så efter massagen, åkte jag upp till Olofstorp och Tissla, syster ysters hund, som låg hemma och hade tråkigt. Tänk vilken överraskning hon fick när jag satte nyckeln i låset och stövlade in. Ja, just det, allt kan ju inte gå på räls, eller skall vi säga tyst och stilla när jag är inblandad, jag lyckades pilla igång deras larm, men även det fixade jag efter ett litet alarmsamtal min svåger.

Snabbt ombyte, på med kameraryggan och stativet över axeln och så iväg ut. Jag hade bestämt att gå bort till ett liten liten bäck en bit bort i skogen, en bäck som slänger sig utför ett rejäl brant och brukar forsa så där härligt. Jag var nyfiken om det kanske fanns lite fina isbildningar nerför slänten. Tissla och jag knatade iväg och kom fram tillslut, men icke, isbildningarna och bäcker för dolt under rejält med snö, men vad vackert det var i skogen. All denna snö som hängde från grenarna och träden, lagom kallt, så jag riggade upp kameran, men bilderna.. tja, kanske lika bra att erkänna, blev inga mästerverk idag, är väl bara att inse, det var raka motsatsen, men vad gör det.. En lång rejäl promenad blev det nästan 2 timmar var vi ute och njöt av vintern. Tyvär lyste ju solen med sin frånvaro idag, men som sagt, det viktigaste var ändå för mig att få komma ut och röra på mig, andas frisk lantluft och filosofera över livet ihop med Tissla.. Fast ok, vi filosoferade väl inte riktigt om samma saker, där vi knatade fram i skogen sida vid sida.


Vem som var tröttast när vi kom hem igen, svårt att säga, men ungefär så här så Tissla ut iallafall

Bilden på mig, konstigt, men den finns inte kvar på minneskortet.. underligt.. 😉

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vilken härlig dag

  1. jukkalausmaa skriver:

    Hela inlägget utstrålar energi, detta var kul att läsa!
    /Jukka

  2. MarieG skriver:

    Låter som en helt underbar dag!! Sådana behöver man lite då o då!!
    /Marie

  3. Steffe skriver:

    Kul! 🙂
    Men byt minneskort för fasen… 😉

    Steffe

  4. evalena skriver:

    Låter som en kanon dag. Massage måste jag också boka in. Gud så skönt.
    Kram

  5. Johan skriver:

    En underbar ego-dag, det är viktigt att ta sig de här guldstunderna för att ladda sitt eget batteri. Bra gjort Agnetha.

    /johan

Kommentera

