Ramhultafallet

Imorse vaknade jag och insåg, det är sol, det är en härlig vårdag, jag kan inte sitta inne, jag måste göra något, så jag satte snabbt på kaffekokaren, slängde på mig kläderna med kaffekokaren puttrade fram nybryggt kaffe. Fyllde termosen, gick snabbt igenom cheklistan att allt var med och så drog jag.. Det blev en liten utflykt ner till Ramhultafallet för att se om all is och snö försvunnit därifrån, och det hade det. Det hängde kvar några små snöhögar, men dom var så små och såg nästan lite förskrämda ut, där dom krupit undan i skuggan av stenblocken.

Visst, det var kanske inte det optimala fotovädret, stark sol som låg på, men vadå, det brydde jag mig inte om, för jag måste få utlopp för mitt spring i benen. Så när kaffekoppen var urdrucken medan jag satt och tittade på fallet, krängde jag på mig ryggsäcken igen och klättrade upp i fallet tills jag nådde mellanplatån.  Där slog jag mig ner och njöt av utsikten och vattnet som slängde sig ut för stupet.




Jag skrev ju ett inlägg här för några månader sedan om att jag ville bli en bättre fotograf. Nja, jag vet inte om jag blivit det, men jag kan konstatera efter de här två dagarnas utflykt, då det känns som lite av period 2 i det nya livet jag startade. Att även om jag inte blivit en bättre fotograf på vägen, så visst sjutton har jag blivit en piggare, gladare och katten så mycket spänstigare fotograf. Jag kunde konstatera återigen när jag var här nere i Ramhulta, att för några månader sedan hade jag inte ens funderat över att klättra upp i fallet, då hade jag stannat kvar nere vid vägen och lugnt och stilla nöjt mig med den delen av fallet.. men nu, nu jäklar, kanske inte direkt studsar upp i branten, men iallafall klättrar upp gör jag, på ett sätt jag inte klarat på evigheter.. fast det är klart.. har jag lyckats göra mig av med ca2 ggr min kamerautrustning i viktminskning, (= ca 17 kg) vore det väl ändå konstigt om jag inte skall klara av att klättra runt med den utrustningen jag har kvar


Än hade iallafall vintern helt försvunnit, för på Lygnen låg fortfarande lite issörja kvar på sjön.. men, nej.. jag brydde mig inte om att testa om den höll 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ramhultafallet

  1. naturbilden skriver:

    Härligt att bara komma ut! Ibland får man strunta i om ljuset är rätt eller fel. Översta bilden blev skön med vattnets strukturer i olika riktningar och den lilla regnbågen som förgyller det hela.

    /Anna

  2. Gert Olsson skriver:

    Gillar den översta bilden. Härlig rörelse både lodrätt och diagonalt och ett fint ljus på klippan.

  3. marieg1 skriver:

    Härliga bilder! Den översta är så läcker med vatten från alla håll… Ett härligt ljus där åxå!
    /MarieG

  4. Patrik skriver:

    Vi får allt försöka ta en sväng dit tillsammans.

    Kram

Kommentera

