Norra Öland – regn, blåst, men spännande ändå

Nu sitter man här, söndag morgon vid 08.30.. och det känns som halva dagen redan passerat. Kanske inte så konstigt, för kl 03.00 imorse ringde klockan igen, och det var bara att masa sig upp ur sängen, äta lite, och så iväg ut… Äntligen hade det slutat regna och blåsa.. för detta är väl annars två ord som beskriver de här fyra dagarna ganska så bra… Men, men, det har var spännande och lärorikt ändå…

Jag som trivs bäst i bra väder, och hatar när jag fryser och är blöt.. så stelnar liksom hjärnvindlingarna till och all uns av kreativitet försvinner. Jag har verkligen satts på prov och detta är något jag kommer ta med mig hem och använda positivt. Detta att trots yttre omständigheter som kanske inte är det mest idialiska, ändå försöka få igång min kreativitet på något sätt.. och även försöka hålla igång ett glatt humör.

Lite axplock bilder, där några kanske visar lite av våra väderstrapatser.



Fast äntligen imorse, så hade vinden mojnat, inget regn och jag kunde tom stoppa ner yllevantarna i fickan

Belöningen för tidig uppgång, det är utöver fotograferingen, ändå, den sköna fikastunden i trevligt sällskap

Tack alla för en härlig helg, men mycket snack, en massa fotograferande och god mat

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Norra Öland – regn, blåst, men spännande ändå

  1. jukkalausmaa skriver:

    Vilka härliga bilder du presenterar här och i förra inlägget. Själv tycker jag att de mest stämningsfulla bilderna kommer till i sådant här bistert väder. det hör liksom till kusten tycker jag. Har aldrig varit på Öland men verkar definitivt värt ett besök.
    /Jukka

  2. Steffe skriver:

    Snygga bilder! MEN fy för att vara ute i det där vädret!
    Å Svix hälsade ni på också…har varit där ett par ggr nu…fint som fan där!
    Själva rundan är härligt att gå också en liten lagom dagstripp med fota och fika åsså där!

    Steffe

Kommentera

