En aktiv helg

Det har blivit en ganska aktiv helg så här långt. I fredags som jag hade planerat skulle bli en lugn och stillsam kväll hemma. Jag hade köpt hem lite gott att äta och lite vin, för att sitta och njuta i kvällningen på balkongen… Men icke, sa nicke, jag tittade in på Facebook, detta gissel ibland. Då upptäckte jag atat vadå, två av mina vänner skulle ta ett glas vin på Incontro och umgås lite och lättövertalad som jag är, så hängde jag. En liten stund kunde väl vara helt ok, trots att jag skulle upp tidigt på lördag morgon.. Men ni vet ju hur det är, av någon underlig anledning så rusar klockan iväg väldigt fort när man har trevlig. För trevligt hade vi där i solen på uteserveringen. Så inte förrän solen gått ner för ett bra tag sedan insåg jag att det nog är dags att börja dra mig hemåt 🙂

Johan och Maria inbegripna i ett spännande samtal fångad med iphonen.

Så, när klockan ringde vid 8 på lördag morgon var det en trött undertecknad, som masade sig upp ur sängen, packade kameraväskan, käkade lite frukost och hällde i sig massor med kaffe för att piggna till. Jodå, jag orkade masa mig ner till Gustav Adolfs torg för att träffa de andra fotosugna från Fotograferiska föreningen i Göteborg. Planerna var att vi skulle ge oss ut och gatufotografera. Faktum var att det kanske inte blev så mycket gatufotografering, som lite sightseeing i min egna stad. För äntligen fick jag se det omtalade hjulet nere vid Lilla Bommen, innan det var dags att äntra Älvsnabben för att åka ut till Röda sten. Tänk, det var faktiskt första gången jag åkte med den båten.. skäms egentligen att erkänna det 🙂



Det blev en svalkande och härlig tur med båten innan vi steg av vid klippan och började promenera upp mot Slottskogen. Även här gick jag på smågator som jag nog inte varit på förut. Målet för promenaden var Slottskogen där första stoppet blev pingvinerna
Kan väl erkänna att jag då var lite avundsjuk på den här pingvinen, som plaskade runt i dammen.


Fast några av dom andra pingvinerna dom gjorde väl som de flesta göteborgare den här varma och soliga dagen.. dom bara låg och slappade där i solen.

Vandringen genom Slottskogen gick vidare i lummig grönska där fåglarna kvittrade och träden gav skön skugga i solen. Det var så längesedan jag vandrade runt i Slottskogen, så även det var roligt, men också nästan lite pinsamt att man inte utnyttjar denna vackra park lite oftare. Ok, jag har ju hela Delsjöområdet utanför knutarna så det kan iof ha sin förklaring.


Tillslut landade vi på en uteservering i Linné där en välbehövlig kall öl intogs för att återställa vätskebalansen lite.. Jag kan lova er, den smakade gudomligt gott … Ja just det, vi skulle ju gatufotografera, men var är dom bilderna.. tja, lika bra att erkänna, så mycket bilder blev det kanske inte, men däremot några trevliga timmar med nya bekantskaper och vadå, ibland är det just den perfekta fototuren, att bara umgås.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

