Bäverjakten, som blev ett älgmöte istället

Idag skulle min kompis Patrik äntligen visa mig sitt ”hemliga” bäverställe. Så jag åkte till vår mötesplats riggad med telet, fika och tysta klädet. Det var en underbar kväll, varmt, solsken, en av där härligt goa sommarkvällarna vi kan ha här.

Tydligen tyckte bävern det också för han höll sig undan, men lite andra bilder blev det

och tom en fågel lyckades jag fånga

Det finns många djur i vår herres hage och här kommer ett till, fast det är klart, hade det varit en råbock, hade lyckan varit fullständig 🙂



och sm ni kan se, inga bävrar så långt ögat kunde nå. Iallafall efter vår tur till bäverstället, bestämde jag mig för att ta en liten tur upp till Vättlefjäll för att reka vid en sjö, så körde iväg. Tyvärr, var väl min slutdestination inte det perfekta stället, så bestämde mig för att styra hemåt igen på skogsvägen. tack och lov, körde jag sakta, sakta på den lilla grusvägen för helt plötsligt klev en älg rakt över vägen, strax framför bilen. Jag stannade direkt,, vevade ner rutorna och lät bilen, sakta, sakta, rulla framåt.

Älgen, stannade till i skogen på andra sidan vägen och betade en stund och jag gjorde så gott jag kunde med ett tungt tele på frihand inne i bilen.


Älgen verkade väl sådär lagom road av mig, och efter en stund, vände han sin bättre sida till och med stora kliv, vandra upp för slutningen.


När han försvunnit upp på på kullen, ja, då lät jag bilen, lugnt rulla vidare på skogsvägen mot stan igen.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bäverjakten, som blev ett älgmöte istället

  1. Patrik skriver:

    Tusen tack för en riktigt trevlig kväll.
    Kul att du fick en älg på kvällen, själv ”sköt” jag ett rådjur på vägen hem.

    Kram

  2. Gert Olsson skriver:

    Verkar varit en trevlig utflykt. Har en liten present till dig på min blogg!

Kommentera

