Rytmen av ett sommarregn….

Utanför smattrar regnet mot fönsterrutorna, skön musik, iallafall när man sitter inomhus.. men ett sommarregn en varm dag är också ganska mysigt att vara ute i.. Så jag slängde på mina semestershorts, ett par jag köpte för ca 60:- på en marknad i Bangkok för 11 år sedan. När jag köpte dom tänkte jag, vadå, 60:- är inga pengar, så då gör det inget om dom faller ihop i första tvätten. Men icke, dessa shorts, ca 2 storlekar för stora har hängt med genom åren och åker alltid på när sommaren kommer..

Att få gå barfota i det våta gräset, och låta regndropparna träffa mina bara ben och kittla så där härligt som bara sommarregnsdroppar kan göra, ja det är semester det.. eller sitta under tak på altanen och lyssna till smattret på vägen utanför, ja det är också skönt.. men nästan roligast är ändå att slänga mig ner i det våta gräset, låta jorden göra mina ben prickiga och samtidigt titta på den ensamma smultronet som hänger där nästan gömd under smultronbladen.


Lilla Tissla däremot, som en stund innan varit ute på promenad i regnet, ja, hon var väl inte lika glad över regnet, så tittade väl lite uppgivet på mig och såg ut som hon undrade, vad är det egentligen för knäppgök som håller mig sällskap….


Hon ville nog helst gå in igen och rulla ihop sig i soffan och sova lite.. ja, ja.. hon har lagt sig där nu, medan jag sitter här och skriver..

Ja, just det, jag kan också konstatera nu, när det slutat regna, att en bra sak till med regnet är ju att ikväll slipper jag släpa runt på den stora vattenkannan och vattna alla blomkrukor som står lite överallt i trädgården.. Igår kväll insåg jag att syster yster nog har lite för många blomkrukor överallt.. hmm… har hon aldrig hört talas om naturtomter som får växa fritt.. 🙂


Och jag avslutar med min regnvy från förstukvisten och hoppas att dagens regn, skall ge lite skön dimma ikväll…

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

