Hemma igen…

Nyslaget hö, ja det luktar gott. Det tycker jag och det verkar även Tissla tycka… iallafall om man skall tro bilden, men nu tror jag inte hon luktade på det nyslagna höet utan snarare var det andra spännande lukter hennes näsa grävde fram. Ni vet ju hur hundar är..

Tyvärr, är det ju så som titeln på det här inlägget säger, jag är hemma igen i stan efter några härliga och soliga dagar dagar på landet där Tissla och jag kamperade ihop.. Ja, ja, hon fick stå ut med att på varje promenad så följde kameran med, men hon är väl van, med en matte som också fotograferar. Så varje gång jag slängde mig ner i gräset och njöt av sommarängarna på våra promenader, ja då satte hon sig lugnt och väntade.. Var det för varmt och soligt kröp hon in bakom ryggen på mig för där var det förhoppningsvis lite skugga


Imorse när jag kom ut, så slog man gärdet nedanför huset, lite sent kan det kännas, men nu är det ju så, att slåttern är kanske inte riktigt som när jag växte upp, då vi slog dagarna innan midsommar, för att veckan efter slita med att hänga höet.. Numera är ju det mer mekaniserat, där maskinerna gör mesta jobbet och höet får göra första torken liggande på gärdet innan man kör in det och låter resten av torkandet ske på logen.. eller också gör man insillage av det och rullar in det i vita plastbalar som likt nyblekta tandrader ligger ute på gärdena.

Kanske ytterligare en bonde som tänkte, en stadsbo, som fotograferar livet på landet när jag tog den här bilden 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemma igen…

  1. Junitjej skriver:

    Så söt Tissla är!! Det är synd att hon inte är så förtjust i Yambo, annars hade det ju blivit söta halvrasvalpar.

Kommentera

