En hantverkares mardröm eller….

Har det varit här sedan i söndags..

Som ni kanske kan notera ni som tittar in här, så har jag ändrad layouten på sidan. Detta är ett led i ett ännu större projekt, min hemsida. Ja, ni läser rätt äntligen är min hemsida på G… Så idag har mobilen gått varm och mailen har gått varm, för att inte tala om mina få kvarvarande hjärnceller, dom har också jobbat hårt trots semestertider.

Tack och lov, får jag hjälp med snickeriarbetena av min kompis Patrik Blom.. Han har lovat att ta hand om allt hantverksarbete.. Jag börjar väl inse, att jag tillhör de där lite gnälliga ”kunderna” som vi ibland sitter och sliter vårt hår över på jobbet. Ja, ni vet dom där, som aldrig är riktigt, riktigt nöjda, eller iallafall hela tiden vet hur dom vill slutresultatet skall bli, men på vägen dit så har dom funderingar, tankar och idéer som dom skall försöka förklara för de stackars hantverkarna..  Vi kan ju bli lite flummiga ibland eller otydliga, eller bara ja, hur skall vi säga, lite vimsigt inte helt klara över hur vi vill ha det.. Eller också vet vi precis, men det är ju hantverkaren som skall genomföra våra idéer.

Fast å andra sidan, jag skall ta besluten om vilka bilder som skall vara med och det gjorde jag  söndags kväll.. (tror jag)  Inte för många, bara de jag känner jag är mest nöjd med, men också de som jag känner är ”MINA” och med det menar jag det som bäst förmedlar det som är mitt uttryckssätt som fotograf. För jag får väl lov, att ge mig det epitetet idag eller??

Iallafall, så skall det  bli spännande när hemsidan äntligen ligger uppe.  Det här har ju varit någonting jag velat i ungefär 2 år, men först var det namnet på den. Tillslut så tog jag beslutet att göra det så enkelt som möjligt för att det skall vara lätt för alla att hitta den och då utan att behöva sitta och bokstavera för man varit så kreativ och påhittig så ingen kan stava till den.  Jag har sett många exempel på detta, där jag själv suttit och slitit mitt hår för jag inte hittat någons hemsida av den enkla anledningen att jag stavar den fel, eller inte kan komma ihåg namnet utan ett visitkort. Nästa steg var frågan hur den skall se ut och här har jag surfat runt en del och tittat på andras hemsidor för att se vad som känns bra och vad som känns mindre bra.  Nästa steg var att försöka få hjälp med just de där snickeriarbeten och så tillslut registrera domänen jag bestämt mig för.

Tidplanen för detta projekt, ja, förhoppningsvis, så innan juli månad är till ända, så skall hemsidan kunna invigas och champagnen öppnas på  och fira att den äntligen finns där…. men tills dessa, kanske är det inte hammare och spik som används, däremot någon form av kodknackande och tangenttryckande iallafall och så en och annan eller ganska många tankeidéer från min sida…

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

