Suddigt på stan…

Oj, oj, nu har jag gjort det, knycket någon annans bild alltså.. men eftersom jag själv hade stoppat undan min iphone längst ner i handväskan, modell, lite större så får det bli Patriks bild istället. Jag hade efter en första softarvecka på semestern bestämt mig för att nu är det dags att kolla in läget på stan en fredagskväll mitt inne i djupaste semestertider.. men se det tyckte inte mina kompisar som jag ringde och hörde med.. dom var lata och trötta och sega.. Däremot kom det ett sms från oväntat håll.. Jo, ”lantisarna” hade bestämt sig för samma sak, så vi strålade samman på en bar inne i stan. Inte mitt vanliga festställe utan det här var nere vid Saluhallen och inte mitt på Avenyn.. Ganska skönt faktiskt att hålla sig borta från Avenyn en fredagskväll och framförallt med tanke på att det var ”lönefredag” vilket jag inte tänkt på när jag bestämde mig för att kolla läget på stan.

Det blev en kul kväll, goda öl, skön musik och självklart en massa tjöt också.. Tiden gick fort, men det gör den ju när man har trevligt..
Så några timmar senare var det dags att på mina höga klackar ta en liten prommis uppför Avenyn och kolla läget där.. innan det var dags att hoppa in i taxin i sommarnatten och i lugn och ro åka hemåt.

Dagen efter läste jag i tidningen om den stökiga göteborgsnatten.. Bråk, fylla och många polisingripande..  Trisst att en fredagskväll på stan skall behöva bli sådan, men tyvärr, alla inser väl inte hur man festar, utan tror det handlar om så mycket sprit som möjligt på kortast möjliga tid och då kan sinnet rinna över.. när alkoholen rinner ner i kropparna och våldet eller storhetsvansinnet ta överhanden.. Tack och lov, så slapp jag se något av det detta.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Suddigt på stan…

  1. Allan skriver:

    Tack för trevlig kväll, jag märkte inget bråk alls ute på stan var det du som ställde till det? 🙂

Kommentera

