Abisko dag 3


Jag börjar dagens blogginlägg med en bild på några tänkvärda ord som var inristade i en sten på en meditationsplats i trakten runt Abisko turiststation. Några få ord, men ack så viktiga. Denna långa resa har verkligen fått sig en skjuts framåt under dessa dagar häruppe i Abisko. För det känns att det inte bara är en resa upp till norra Sverige utan så mycket mer. Här uppe, så känner iallafall jag att ting som kan kännas väsentliga på hemmaplan, helt plötsligt är helt oväsentliga.. Jag får nya perspektiv på ting och mig själv häruppe.. Du inser när du står och blickar ut över dessa oändliga vyer att du är bara en liten, liten, prick i det stora hela. Jag inser också att ett inre lugn börjar lägga sig inombords.. ett lugn, som iallafall jag har svårt att finna i storstaden.

Vår vandring idag innan vi kom till meditationsplatsen, gick via Abiskojåkk igen mot marmorbrottet där vi stannade och fotograferade. På vägen dit så hittade vi ytterligare en fotograf som skall vara med på samma workshop som börjar imorgon.. Så vi gjorde följe alla tre eftersom vi lite oberoende av varann hade satt upp samma mål för dagens vandring.

Ett av fjällen i bakgrunden har jag faktiskt bestigit, men se det var hela 38 år sedan.. hmm, tiden går inser jag..

och som ni kan se låg molnen tätt över fjällkammarna här under förmiddagen.
Väl uppe på toppen av marmorbrottet och meditationsplatsen, ser det ut som Emil har valt den moderna tekniken som hjälp för en stund meditation…

När det började suga rejält i kaffetarmen, så vände vi hemåt via en naturstig, men halvvägs blev det stopp och undra som flundra vad det var som fångade Emil och Kenneths intresse tro… ????

Jo, naturligtvis en klassisk vy härifrån


och så förmiddagens sista bild.. Det var ju det här med att man skall avstå från dagens sista skidåk, och hittills har jag väl iof kunnat konstatera att det gäller detsamma med fotografering.. man skall avstå från den sista bilden… men, men, personligen är jag faktiskt glad att jag inte avstod….

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Abisko dag 3

  1. hellemar skriver:

    Tjabba…

    Jag blir mållös ! 🙂

    Henke 🙂

Kommentera

