Abisko dag 4


Jag börjar faktiskt dagens blogginlägg med en bild från igår eftermiddag… för då gav vi oss på Noulja.. Vi hade ju några dagar tidigare fått tips om en fantastisk fotovy över Lapporten om man gick upp ovanför trädgränsen på Noulja.. så igår kväll gav vi oss på detta.. När det väl var en ca 15 min vandring kvar kunde vi konstatera att vädret eller rättare sagt molnen var inte på vår sida, för Lapporten låg insvept i dimma.. Kenneth och jag bestämde oss då för att vända medan Emil fortsatte den sista branta biten upp.. Däremot på nervägen, hade vi en vidunderlig vy över Torneträsk, där Abisko Turiststation syntes som en liten prick långt, långt därnere.


Förmiddagen idag, den ägnades åt att packa ner alla prylar, tömma rummet för  flytta in i stugan där vi skall bo resten av veckan.. För idag börjar ju workshopen med Creativeadventures.  Vi är 12 stycken deltagare som under 5 dagar skall fotografera, diskutera komposition och inspireras och inspirera.

Första fototuren gick upp i Kanjonen uppströms Abiskojåkk och som sagt 12 glada och fotosugna fotografer gav sig iväg.. men, det kan också vara problem när 12 stycken fotografer samlas utefter jåkkanten.. eller vad säger ni??

Sen har vi ju han, som från det jag komponerat bilden, tryckt på avtryckaren för ”mirror up” och innan jag tryckte för att ta bilden.. tar några kliv åt väster och voila, vi har en ny linslus 😉

Men ok, blev väl en och annan bild utan fotografer i.. och här kommer en


Nu väntar alldeles strax dagens tre-rätters middag och sedan blir ett kort teoripass innan det är dags att krama kudden för imorgon blir det tidig uppgång, närmare bestämt ca 05.30

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Abisko dag 4

  1. Pelle skriver:

    2 miljoner invandrare kan inte ha fel,
    sverige är fantastiskt.

    Skämt åtsido, underbara bilder.
    Jag blir bara så avunds. Måste vara en riktig WOW-upplevelse.

Kommentera

