Abisko dag 5


Idag blev det sovmorgon för undertecknad.. för när klockan började låta ca 05.30.. 0ch jag tittade ut, då var beslutet enkelt, jag sover istället för att fotografera. Utanför fönstret var det grå-grå och tunga moln och fönsterrutorna var fulla med regndroppsprickar, stora som 5-kronor (verkade det som iallafall)
Planerna efter morgonfotograferingen och frukosten var från början att ta linbanan upp för Noulja.. men de planerna ändrades snabbt de också när vi tittade upp för fjället. Noulja, vad höljt i dimma, så istället blev det en tur till Björkliden och Silverfallet. Silverfallet mindes ju jag från när jag var barn, som det häftigaste vattenfallet jag sett.. men som sagt det var då, jag var liten och hade andra perspektiv.. men tänk, jag mindes nästan rätt.. Det var häftigt och jag gick igång rejält där i branten vid fallet och lekte lite innan jag vandrade ner till stranden på Torneträsk


Så gav jag mig på den sista klättringen neråt till stranden, där vågorna från Torneträsk slog mot stranden.. men jag vände inte kameralinsen mot vågorna utan istället mot fallet återigen…


Jodå, jag orkade klättra upp igen.. så visst sjutton har alla träningstimmar på gymmet gjort nytta!!

Innan vi packade in oss i bilarna igen, så blev det även en bild på Silverfallet uppströms

Nej, nu har jag inte tid att sitta här och skriva, för nu kallar dagens tre-rätters middag innan det blir bildvisning och teori

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Abisko dag 5

  1. naturbilden skriver:

    Kul att följa dina fjällstrapatser! Översta bilden har sköna linjer och kurvor och likaså den näst sista.

    /Anna

    • nikonetha skriver:

      Tack så jättemycket Anna.. ja du, det har varit en fantastisk vecka och förhoppningsvis inte sista gången jag åker dit.. så mycket motiv och vyer runt knuten och tänk, vaknade på mornarna med vyn över Lapporten utanför sovrumsfönstret

  2. Kicki skriver:

    Wow!! Så fina bilder!!! Den med fallet o sjön i förgrunden är sagolik!!

Kommentera

