Kul på stan

Idag har jag äntligen gjort något jag tänkt göra länge faktiskt.. Nämligen ge mig ut på stan med kameran och då framförallt ner till Nordstan, snabba bilder, kanske inte så mycket kompositionstanke, utan helt enkelt bara fånga ögonblicken bland alla lördagsshoppande människor.. Idag blev det äntligen av, och det var väl tack vare mitt nyinköpta tele. Dom hade nämligen snowboardåkning mitt i stan idag, så det var mitt mål. Men så kom jag på, jag slänger med min vidvinkel och kollar läget i Nordstan först..


Sedan så är det kanske inte alla som har lust att handla, utan ljugarbänken i köpcentrat lockar mer.. eller var det de översiggivnas bänk, de som insåg att en dag i Nordstan kunde dom inte komma ifrån.. så bäst att följa med och lugnt sätta sig någonstans och diskutera medan frun jagar runt i butikerna.

Sedan var det väl dags att dra mig ner till Kanatorget och mitt egentliga ärende, nämligen fotografera action med mitt nya tele.. Ganska så ringrostig kände jag mig och började väl lite trevande, men jäklar vad kul det var
Några actionbilder kommer här





Nu är det dags för lite värmande soppa, för tillslut blev det allt ganska kallt där nere vid kanaltorget.. och jodå, ett glas vin kommer också slinka ner.. Nöjd med min dag som jag är 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

