Söndagsvandring


Hi, hi.. nu lurar jag er allt, för det här är inte en vandring i naturen, utan en söndagspromenad, som började med spårvagnen till Valand. Medan jag ävntade på nästa vagn så åkte kameran upp och jag smygfotograferade en smygrökare  bl.a

Men vagnen den kom, så då var det bara att slänga ciggen och stiga på

Kaffe i farten på vagnen funkar det med verkar det som…

Målet för vår vandring var Skansen Kronan och deras brunch, men vägen dit är tja, skall vi säga, lite konditionskrävande med en 45-gradig trappa att bestiga.. Nej, det handlar inte om tre trappsteg, snarare 103 eller mer.. och det var väl någonstans drygt halvvägs upp iallafall jag förbannade mig själv som inte varit duktig på gymmet på ett tag.. hmm.. lär nog ha lite träningsvärk i benen och rumpan imorgon


men vi tog oss upp och så gjorde nog även denna lilla parvel och antagligen både fortare och lättare än oss..


Väl uppe väntade en härlig brunch i dessa gamla valv i ett av Göteborgs försvarsfort från 1600-talet.   där inne lekte jag lite med bara befintligt ljus för som vanlig, låg blixten kvar hemma


Just det, mitt i brunchen, eller skall vi säga, efter maten och innan den där frestande våffelsmeten som stod uppdykad på ett bord, smet jag ut för lite ”frisk luft” några minuter.. och tydligen var det inte bra jag som ville ha frisk luft….

Ja, just det, vägen ner efter brunchen tillhör kanske inte den allra säkraste vägen att promenera.. eller vad säger ni om staketet???

Så efter några timmar med trevligt sällskap, god mat, och frisk luft, ja då tänker iallafall jag lägga mig en stund på soffan och slappa.. Det känns helt ok, eller hur?

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Söndagsvandring

  1. Verkar vara en skön promenad, det gör en gott att komma ut. M vh Roland

  2. hellemar skriver:

    Tjabba…

    Härliga bilder ! 🙂
    Visst är det härligt att fota annat än natur ibland också… 🙂

    Henke 🙂

  3. Sina skriver:

    Vilka underbara bilder 🙂

  4. Ping: GeekWalk » Nr 4. Skansen Kronan

Kommentera

