Dimmigt


Jag steg upp i morse och insåg, att dimmen den låg tungt över Göteborg med omnejd, så efter lite morgonkaffe bestämde jag mig för en lite fototur. Jag packade snabbt in prylarna i bilen och åkte iväg. Målet var Stensjön vid Gunnebo slott. Jag har varit där förut, och har haft lite bildidéer just när det är dimmigt.. Men, si, oturen var med mig igen, för när jag väl kommit fram hade dimman börjat lätta.

Så jag stannade helt enkelt till vid en liten vik, där mycket svanar och änder samlas och brukar bli matade. Som ni kanske alla vet, är jag ju ingen fågelfotograf och egentligen är jag ganske less på alla dessa svanar och änder, men ok, om jag nu som omväxling bestämmer mig för lite fågelbilder, får jag väl ta ut svängarna ordentligt och skippa stativet, skippa det korta skärpedjupet och göra tvärtemot.. Så samtliga bilder är tagna med bländare 22 och en slutartid på 2-3 sek och rubbet som sagt, handhållet… Ja, ja.. kanske inte så nyskapande det heller, men jag hade kul iallafall..




Jag fick när jag fotograferade tips om att det finns ett litet gäng strömstarar i närheten. Så jag bestämde mig för att åka dit. Jag har ju tyvärr, faktiskt inte lyckats få se dessa små gynnare. Äntligen upptäckte jag dom, och jag satt länge i snön och studerade dessa små fåglar. Helt fascinerad över deras kvickhet när dom  halsbrytan dök ner i det kalla brusande vattnet och så dök upp igen en liten bit bort .

Ok, en liten bild blev det, men som sagt, ingen bra, dom var lite för långt borta för detta, men jag avslutar ändå inlägget med denna lilla bild bara för dom är så söta

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dimmigt

  1. Per skriver:

    Tycker inte det blev tokigt alls, sista svanbilden är kanon!
    Precis varit ute på en promenad i omgivningarna men det blev bara traditonella landskap… och så ett par miljöbilder på vår tama strömstare 😉
    /P

  2. Géza Pályi skriver:

    Värst vad alla har fått pippi att fota fåglar! Det var lite annorlunda tänk med bilderna må jag säga…

  3. Junitjej skriver:

    Det var vid Stensjön som jag och Mattias förlovade oss.
    Visst känns det härligt att bege sig ut i dimman och fota?

Kommentera

