På strömstarejakt….


Det är väl lika bra jag erkänner direkt, jag fångade inga strömstarar på bild.. sådär, då är det sagt, så slipper ni leta efter bilder på dessa små fåglar.. Däremot så satt det en strömstare på isformationen på bilden ovan, men det var väl ca 3 min innan jag kom dit.. Antagligen var det väl så, att dessa små fåglar hade gjort ett upprop.. Som väl ungefär lät så här… ” Psst, idag dyker Agnetha upp.. så nu skall vi jäklas lite med henne, så fort någon ser henne, då antingen dyker vi, eller svissjar förbi henne.. hi, hi.. det här blir kul”

Men vadå, jag är ju nu som sagt, ingen fågelfotograf så jag överlevde ändå.. ha, ha.. där lurade jag dom små liven ändå.. det blev lite isbilder istället, även om man kanske skall säga direkt, har väl gett mig ut med kameran med lite mer inspiration än idag…



Tillslut när jag gått igenom mina bilder, några gånger, så hittade jag någonting, som faktiskt skulle kunne liknas vid en strömstare.. eller skall vi säga, mycket suddig strömstare.. men vadå, med tanke på deras upprop.. så fick jag iallafall en av dom att fastna på bild 🙂

Jag avslutade dagen med att åka bort till fågelmatarviken, där det var överbefolkat av svanar och änder som vanligt  och ungefär lika knöigt, som på den populäraste lunchrestaurangen vid 12-snåret en vardag.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till På strömstarejakt….

  1. Härliga bilder med toppenljus! Gillas mycket!

Kommentera

