Afterwork

Fredag, slutet på veckan och då ingår ju allt som oftast lite After Work, eller vad tycker ni? En gång i tiden, framförallt på den tiden när jag arbetade inne i city, då var en fredags afterwork, mer regel än undantag. Nu var det ju ett tag sedan jag var i väg på någon afterwork, så imorse insåg jag.. nää nu är det på tiden..

Men ni vet, med åldern förändras ens vanor, så ock mina.. så dagens afterwork blev kanske inte riktigt som de där jag hade för några år sedan.. Nej, för idag, iof, också en gammal vana, bytte jag om på jobbet, slängde på mig ett par andra långbyxor, än jeansen jag hasat runt i hela dagen.. Och idag åkte mina goa, varma fjällrävenbrallor på. Sedan så passade jag på att knycka lite AW-dricka ur automaten på jobbet.. Men, det här drickat var varmt, och brukar iof ingå som en av ingredienserna i Irish coffe. Det var dock inte den irländska whiskyn jag knyckte, eller skall vi säga den drycken vi har i automaten. Nej, det var kaffe och jag fyllde termosen med några koppar, sedan drog jag ut till Fiskebäck.

Varm och påpälsad klättrade jag ur bilen, riggade kameran och inväntade solnedgången.Det var kallt och klart, och ja, än härlig fredag efter jobbet.. och med solen sakta sänkte sig ner bakom horisonten, då njöt jag av stillheten, kylan, kaffet, en cigg, fåglarna och insåg, att ja, den här sortens afterwork, slår faktiskt de jag hade förr med hästlängder.

Så till några av bilderna från kvällen…







Så får vi väl avsluta bildkavalkaden med en lite ”Agnetha-special”

Medan jag snabbredigerat bilderna i Lightroom3 för börjar hitta ganska bra i programmet nu och håller på och testar förändringarna mot 2:an, så har jag tinat upp och hällt upp ett glas vin.  Så håll med om att fredags-afterwork är ganska mysigt, hur man nu än fixar till dom.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

