Bland stentroll och annat knytt i skogen…


Värmen höll ju i sig idag också, så vad göra efter en slitig dag på kontoret, nää, inte slappa i soffan. Det får jag spara till en dag när det regnar, så när Patrik nämnde att han fundera på att dra ner till Jonsered en stund efter jobbet.. ja, då styrde jag kosan från andra hållet och drog upp till Jonsered istället.

Nu börjar lusten att fotografera landskap komma tillbaka, och idag, ja, då var det de små intima som gällde.. Först en liten promenad utefter Säveån, men jag hittade väl inte riktigt den rätta inspirationen och inte det rätta ljuset heller. Däremot, så jag dels en strömstare som satt där mitt ute i forsen och en iller som klättrade runt bland stenarna på andra sidan ån. Både snabb och söt var han där han kilade runt bland stenarna.. men nopp, inte tillräckligt söt för att vilja bli fotograferad.. så det fick bli stenar och kvistar istället.  Däremot hann jag få med en strömstare innan jag skrämde bort honom.

Så var det ju det där med att manipulera och klona bilder.. hmm.. håller vi på med det, nja, vadå, varför sitta vid datorn och klona, när man kan städa lite innan, eller ok, jag får väl erkänna, har en kompis som är beredd att balansera på stenar för att plocka bort kvistar och annat småskräp 🙂

 .. och nej, han ramlade inte i bäcken.. Det var bara jag som lyckades trampa fel och blev blöt om fötterna, och lyckades sätta mig och blev blöt i baken, men vadå, det är väl smällar man får ta, när stövlarna ligger i bilen, och regnbrallorna i garderoben..
Så var det ju lite bilder från bäcken också.. för några blev det på stentrollet



hmm.. kanske nästan lite höststämning där i skogen, men vadå, vad gör det, när det är vår..  och nu är det bara 1,5 halv arbetsdag kvar innan det blir lite långledigt och kan vi hoppas på att det fina, varma vädret består.. för då blir det kanske lite spännande skogsaktiviteter.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bland stentroll och annat knytt i skogen…

  1. Patrik skriver:

    Tack för en trevlig kväll, härligt och komma ut lite i naturen.
    Kram

Kommentera

