Onödiga ting…eller… ???

Så åkte jag dit ändå, jag som kämpat emot länge, länge.. Jag har väl egentligen inte sett något användningsområde för prylen, men likt förbaskat har jag nu skaffat en.. Vadå, undrar kanske ni? Jo, det blev en Ipad inhandlad igår och det värstingvarianten också med 64 Gb minne och 3G..

Jaha.. ytterligare en teknisk leksak att hålla reda på, jag som är den mest otekniske som finns.. Men trot om ni vill, jag börjar sakta, men säkert, bli lite teknikkunnig jag med.. eller skall vi säga, datakunnig eller nånting. För jag fick igång den alldeles själv, jag körde den gamla metoden trial and error och fick tillslut in en laddning bilden i den.  För faktum är, jag ser Ipaden som ett ställe där jag kommer ha bilder för att enkelt ta fram och visa för intresserade personer, men också för att kunna läsa tidningar och andra intressanta artiklar. Enkelt ta reda på fakta i alla olika situationer.. för jag börjar väl snart bli känd som Miss Google. Jag bara älskar att goggla efter fakta vid olika diskussioner. Iphonen har känts för liten för detta och jag har ju inte alltid den bärbara datorn med mig..

Så som ni ser, finns många användningsområden har jag kommit på under de få timmarna jag ägt min Ipad, så var nog ändå ett vettigt och viktigt inköp jag gjorde, eller vad säger ni???

Ja, just det, jag kunde ju ligga i lugn och ro i sängen och titta på SVT play, igår också.. så tänk, nu behöver jag ju inte köpa en TV till sovrummet så då har jag sparat in dom pengarna 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Onödiga ting…eller… ???

  1. Junitjej skriver:

    Nu har gubben också blivit sugen på en. Men jag undrar vad han ska ha den till….

  2. Magnus Stalby skriver:

    En iPad 2 är aldrig fel, köper nog en jag med.

    / m

Kommentera

