Hungrig igen


Nu var det ganska längesedan jag var ute och fotograferade landskap, suget har liksom inte riktigt funnits där. Senaste gången var ju en vinterkväll i början av mars när jag stack iväg efter jobbet en fredag och bilden ovan, ja den är ett år gammal från en fantastisk kväll uppe på Ramsvikslandet.  Den är en av dessa bilder som ger mig lugnet när jag tittar på den, så därför får den illustrera det här inlägget.

Det har istället blivit en hel del gatufotografering, men som jag skrivit tidigare, jag tror ibland att det är bra att göra någonting annat, eller rättare sagt, känner man att suget saknas, så skall man inte försöka tvinga fram det. Då släpper man det ett tag för att se när det kommer tillbaka.

För mig är ju ändå, fotografering en avkopplande hobby, där jag får en möjlighet att släppa allt det dagliga och istället få gå in i min lilla fotobubbla. Att jag inte riktigt haft lust att ge mig ut i naturen med kameran, kan kanske bero på att det varit så mycket annat som surrat runt omkring mig, som tagit upp mina tankar även efter arbetstidens slut. Det har ju varit två ganska omtumlande månader på jobbet. Inspirerande och spännande, men också mycket, mycket jobb.

Det roliga den här tiden har ändå varit, att jag inser, att min jobbhunger fortfarande finns kvar, där nya spännande arbetsuppgifter har triggat igång mig på ett sätt jag inte varit med om på länge. Det har varit stimulerande och trots långa dagar, har jag ändå, vaknat varje morgon med en positiv känsla av en ny dag och vad jag kan göra åt den. Detta trots en del frustrationer när system, och dataprogram inte gjort precis som jag vill, eller när jag upptäckt att någon lite ruta inte varit rätt iklickad så det jag stansat inte inte hamnar exakt som jag vill.. ok, ok… en och annan hög svordom har väl hörts på kontoret, men förhoppningsvis är alla systembitar på plats nu. Det har känts härligt att trots att man ju börjar bli äldre och kanske lite ”mätt” så finns hungern kvar där, när jag får chansen att vara med och bygga upp någonting nytt.

Så därför skall det bli härligt att idag på påskafton åka ut i skogen igen, tillbringa kvällen, natten och morgonen därute, förhoppningsvis få njuta av tystnaden och lugnet och få se hur naturen slår sig till ro för natten och vara med när den vaknar till liv igenom på morgonen. Ligga ute i skogen och lyssna till spännande ljud, prassel någonstans i närheten och lura på om det är ett djur som står där någonstans bakom ett träd och kikar på oss…

Imorgon kommer jag förhoppningsvis att kunna skriva om hur det var och även visa en och annan liten bild från äventyret. För ett litet äventyr känns det som. Sovsäcken är framtagen, liggunderlaget likaså, kameran laddad och jag med.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hungrig igen

  1. Hanna skriver:

    Ha det så jättemysigt i påsk nu, lugnt och skönt och varmt (till vår stora glädje;-)

    Kram Hanna

    • nikonetha skriver:

      Önskar dig detsamma, och tror inte du vill fira påskafton ihop med mig.. mitt ute i skogen 🙂

      Ha det gott!

  2. Junitjej skriver:

    Hoppas att ni har det kul och att ni kan sova inatt!!

    Svar: Schysst syrra som sydde en fin klänning till dig! Jag förstår att det kändes pinsamt för dig när prästen berättade om era duster. Då ville du väl gräva ner dig själv, men det är väl kul att kunna skratta om det idag.

Kommentera

