Valdag och kameratest


Det gäller att göra två flugor på smällen och utnyttja tiden väl. Nu när vi fick ett extra litet bonusval här i Västra Götalandsregionen, så blev det en tidig promenad ner till vallokalen. Nya kameran stoppade jag ner i fickan för att testa.  Kan väl säga så här, ömsom vin, ömsom vatten, men vattnet berodde nog mest på mig om man säger så. Det här var klurigt, en enda brännvidd, displayen bara och ingen sökare.. helt plötsligt gällde det att hålla tungan rätt i mun. Men det var också skönt att på lätta ben utan min tunga systemkamera hängande över axeln bara knata iväg.






 

Slutligen innan jag vandrade hemåt var jag ju tvungen att leka lite, och fotograferade genom ett skitigt fönster

Samtliga bilder är faktiskt i stort sett direkt ur kameran Jpeg, för jag insåg att jag pillat på inställningarna lite felaktigt så inga RAW-filer den här gången. Det ända jag gjort är att ändrat lite på bilderna genom förinställningarna som finns i Lightroom 3 och lagt på skärpa..

Förresten, jag hann rösta också, det började jag med

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

