Hemma på ”min” gata


Nästan mitt i Göteborg, kan man om man letar lite, hitta små fina blommor och blader. Blommor och blader som man kanske ibland inte ens ser, men när jag idag hängde kameran över axeln och tog en liten kvällspromenad, medan solens sista kvällsstrålar försökte leta sig igenom träden en bit bort.. jag då kan man hitta det här.

Första chansen fick jag precis när jag kommit ut och rundade runt husknuten. Där längst ner hittade jag några skira små strån..


.. och tur kanske inte husägarna var i närheten, för annars hade dom kanske blivit oroliga och undrat vem som ramlat omkull där i gatkanten. Det har nämligen hänt förr när jag varit ute med macrot, att folk kommit fram och trott jag råkat ut för en olycka, men vadå, är ju skönt att veta att folk bryr sig.

Några små blommor och blader i grannens häck, nåddes också fortfarande av lite ljus, så det fick väl bli nästa stopp


.. och så slutligen, var det lite klöverblomster, men där hade jag otur, för enda bilden som kändes ok, det var när en bil passerade på gatan och skuggade bakgrunden.. eller kanske var det snarare lite tur kanske

Som ni märker, har det faktiskt blivit ganska mycket fotograferande med macrot sista månaderna, känns som lite pånyttfödd med macrot. Det som mest legat och skräpat i fotoryggan är riktigt flitigt använt, har jag börjat inse..och det är riktigt, riktigt roligt.. Att ligga där på marken, kräla runt och leta små, små motiv bland blommor och blad, man ibland nästan inte ens tänker på att dom finns och som ni ser, nästan mitt inne i centrala stan, bara på en liten kvällspromenad på gatorna i kvarteret där jag bor.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

