En härlig grönskas rika dräkt


.. har smyckat dal och ängar… fast här var det kanske mest ängar, jag kröp runt på. Det blev en liten tripp upp till Nääs slott och dess omgivningar idag mitt på dagen.. Så här sista helgen inför en hägrande semester var det riktigt skönt att ge sig ut med macrot. Det var varmt och över blomsterängarna, stressade fjärilarna och bina runt, runt och sökte sin föda..



Nu var kanske inte de där små insekterna mitt främsta mål, dom kom ju liksom med på köpet.. det gånger jag hann med. Istället var det jakten på sommarängen, den som fanns kvar, för slåttermaskinen har ju dragit fram nästan överallt vid den här tiden på sommaren…




Det blev en fika också på värdshuset vid slottet… hmmm…. 61:- kronor för en mugg kaffe och en tårtbit, där första tårtbiten, visade sig inte vara tinar… Hutlösa priser om jag skall vara ärlig, som inte riktigt kan övervägas av de vackra omgivningarna. Så det kommer nog dröja innan jag har lust att ta en kopp kaffe där igen..

Men innan jag vände kosan hemåt, så botaniserade jag lite i deras örtagård




.. och min vana trogen… snart, så får jag väl avsluta med lite svartvitt…

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En härlig grönskas rika dräkt

  1. lotta leman skriver:

    Jag bara älskar dessa bilder!!

  2. Berit Norberg skriver:

    Fantastiskt fina bilder du har tagit tycker jag. En fröjd för ögat !

Kommentera

