Nu är det semester


Så var det äntligen dags för semester.. Efter ett intesivt och omtumlande halvår då mycket hänt och förändrats, så var det då äntligen dags för semester. Sista arbetsveckan innan semestern och har också varit annorlunda, för normalt, brukar iallafall jag vara trött och inse, att nu har jag kopplat in reservaggregatet vad gäller energi, så energinivå brukar pendla mellan botten och toppen. Men i år, då har faktiskt energin varit på topp hela tiden. Som i morse, jag kom till jobbet med några mappar med papper som skulle tas om hand och på någon timma var det klart, ok, det rök kanske lite från datorns tangentbord pga av överhettning. Det kändes gott att kroppens reservaggregat inte ens var inkopplat, det behövdes inte, för min egna energi den räckte till gott och väl.

Så jag stängde ner datorn, samlade ihop alla papper på skrivbordet och kunde konstatera, högen är liten. Städade och blåste bort allt skräp, tryckte på frånvaroknappen på telefonen och dansade med ett leende ut från kontoret, för nu är jag ledig i 3 veckor. Men, en liten sak var kvar, så jag tryckte gasen i botten på C30:n och susade iväg till Focus och tryckte ner dagens post i brevlådan inne på Focus.  Snabbt till Systemet och inköp av en flaska whisky. För vad är bättre när ledigheten ligger framför mig, än att hälla upp en liten whisky, sätta mig på balkongen och bara njuta… Men först, in till stan och handla årets semesterbok… så packade väskan såklart med kameran… eller skall vi kamerorna.. för inte kan iallafall jag åka in till stan utan åtminstone en kamera i väskan..

Vad blev då årets semesterbok.. jo…


Författarparet Buthler o Öhrlund, skall få ett eget blogginlägg snart, för det är dom värda och jag ser fram mot att läsa boken, för detta författarpar böcker håller en hög kvalité och mycket spänning.

Nej, nu får det vara nog skrivet av mig.. för efter mitt bokinköp, då var det dags för lite öl.. tjoohoo


men självklart kom kameran fram…




Så var det ju det här med Facebook.. när jag landat uppe på Bishop arm’s på Avenyn och kollade Facebook, vem var där om inte än av min Fejjan-vänner och gullig som han var, hämtade han mig så kvällen avslutades med ett ett långa diskussioner, samtal och kameran, ja, den fick väl vila.. och det var kanske tur det.. eller…


Tack för en härlig kväll med nya bekantskaper, intressanta samtal och diskussioner.. nu häller jag upp en whisky till och njuter av min första kväll på semestern

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nu är det semester

  1. Patrik skriver:

    Ha en riktig underbar semester nu.
    Kram

  2. gunnarfager skriver:

    Ha en skön semester, Agnetha! Glöm inte ladda batterierna emellanåt!

Kommentera

