I en annan del av Österlen


Den här förmiddagen, så tog jag mig en promenad från Kuskahusens gårdshotell och till Alunbruket. Jag hade förstått att det var en lite lagom promenad på en gammal skogsväg på ca 1,5 km..Men vad jag inte visste, var att jag hamnade i en helt annan värld av Österlen än iallafall jag är van vid. Jag vandra på skogsvägen genom en stor granskog, stammarna stod raka och stolta och knarrade litegrann i vinden. Det där alldeles speciella granskogssuset hördes också.. Kanske inte precis det ljudet jag hade väntat mig i den här delen av landet

Som ni kommer märka i det här blogginlägget, så gick jag igång ordentligt när jag vandra fram.. så här kommer en liten kavalkad av skogsbilder


Jakttornen kantade vägen och när jag kom fram till ett kalhygge försökte jag göra någonting även med ett av jakttornen

Jag vandrade som sagt fram längs den lilla skogsvägen, där ingen biltrafik kör och vägen kantades av blomster på sina ställen så även i mittremsan. Det var så jag började minnas mina barndoms skogsvägar igen. Fast då i en annan del av landet.

Så öppnade landskapet upp sig och jag var nästan framme vid Alunbruket



och även om man vid första anblicken kan tycka att världen stått stilla, så upptäckte jag snart att så icke var fallet

Naturligtvis var jag tvungen att ta en bild på det lilla caféet också, innan jag vände kosan hemåt. För idag hade jag med mig egen fika, och väl här nere började regnet så smått stänka på mig..

Men jag hade tur, bara småstänk av regn, så jag kunde i lugn och ro vandra hemåt, stanna till i skogen igen och slå mig ner på en sten och dricka kaffe och käka en macka..  och fortsätta leka lite med kameran..

och tänk, när jag kom tillbaka till mitt rum, då kom regnet, så just nu sitter jag härinne och lyssnar på smattret mot rutan, som förhoppningsvis kommer sluta snart..

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I en annan del av Österlen

  1. Stalby skriver:

    Fina bilder gillar speciellt trädstammarna, magi. /M

  2. Anette Löfstedt skriver:

    Jättefina bilder. Kul att kunna läsa din blogg. Hoppas du får en lika trevlig em.

    Mvh Anette

  3. evalena skriver:

    Vilka underbara bilder Agnetha.
    Kram

Kommentera

