Kusinträff


Så var det dags igen, för vår årliga kusinträff och lika roligt som alltid är det att träffas. Nu är det iof kanske inte bara en kusinträff, utan kusinbarn och kusinbarnbarn ärockså med.  Så vi är en härlig samling som varje år den här lördagen samlas på våra föräldrars gamla hem. ja, för gården där våra föräldrar växte upp, den finns fortfarande kvar i familjen. Nu är det 5:e generationen som har den.

Äldst i år som var med var min moster, som är 89 år.

och yngst var ett av kusinbarnbarnen som är 1,5 år, men som han var väl sådär lagom intresserad av kalaset, speciellt när det fanns spännande maskiner undangömda på logen.

Vilket också tvillingarna Erik och Emil fann mycket mer spännande, så därinne gömde sig som sagt de yngsta deltagarna

 och vi vuxna, ja, vi satt som sagt och diskuterade och pratade gamla minnen, gjorde oss uppdaterade med vad vi pysslat med sedan förra året.

och som alltid när vi är där, och detta har vi gjort sedan vi var små, så skulle vi gå ner till älven. Släktgården ligger ju 100 meter från Göta Älv. Älven har alltid varit spännande att få besöka, men då när vi var små, fick vi inte gå dit själva. Numera får vi det, men en liten anekdot. När vi första gången samlades där som vuxna. Flera av våra föräldrar var ju borta, så kom vi på, vi måste promenera ner till älven. Genast tittade vi på varann och undrade ”får vi” tills vi insåg.. Ja, nu är vi vuxna nu behöver vi inte vänta på någon av våra föräldrar att följa med.

och naturligtvis klättrade några ut på stenbryggan



Sedan är det klart, alla kanske inte tyckte det var så kul där nere vi älvens strand.


och naturligtvis var jag tvungen att åtminstone ta en blomsterbild innan det var dags att vända hemåt igen.

Jag kunde också i början av dagen, konstatera allt är sig likt. Vi hamnade naturligtvis i en av alla våra diskussioner. Förr när jag var liten, då var det Nordisk familjebok (uppslagsverk) som hämtades och slogs i. Nu tog jag fram min Ipad och googlade fram svaret.. Allt är sig likt, bara sättet att ta reda på svaret har förändrats.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kusinträff

  1. Junitjej skriver:

    Söta Tissla! Så kul med en kusinträff!
    Jag minns att mina bröder smet till älven i Surte ibland, som mamma aldrig fick veta.

Kommentera

