Första hösttecknet?

 

Kan det kanske vara att nu startar månadsmötet igen med Lerums Fotoklubb? För i onsdags var det dags igen att träffas efter sommaruppehållet.

Vi var en liten men naggande god skara som mötte upp vid Jonsereds station för att fotografera lite i omgivningarna. Regnet hade under dagen hängt över, iallafall Göteborg, så kanske detta bidrog till att inte så många var så där jätte fotosugna tyvärr. Ok, skall väl ärligt erkänna, även hos undertecknad tröt fotolusten rejält, så jag gick väl mest runt och velade i området, hittade på en del ganska krystade ursäkter till att inte ta upp kameran. Men ok, jag hade munlädret på vanlig nivå, nämligen hög, så en hel del tjöt blev det istället, och vadå, det är väl inte fel det heller.

Däremot var det andra som var mer fotovilliga och tänk,  Michael Holmberg  , lyckades iallafall få till en bild på mig, som jag faktiskt var såpass nöjd med, att den får bli presentationsbilden på mig, i vår interna företagspresentation av alla anställda. Nu kommer jag inte längre se ut som en sovande ”bokhållare” utan som en högst vaken sådan.. Det ni.

Fick jag några bilder själv tro.. hmm, jo, den där tisteln i början får väl ungefär representera nivån på mina bilder och så var det ju den där graffitiväggen jag försökte mig på, med blandat resultat. Dock, så hittade jag iallafall på väggen, en synnerligen rar art av Uggla.. Kanske skall man skicka in den för artbestämning, eller vad tror ni?

Jag gjorde också ett allvarligt försöka att skapa en lite spännande smygkänsla i den andra av mina ugglebilder, så fixade lite spenat i förgrunden.. Nå lyckades jag?

Sedan blev det kaffedrickande för resten av slanten, så på varsin sten i en ring satt vi tappra medlemmar, som i denna nådens tid augusti 2011, vågade trotsa katastrofväder med regn och rusk.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Första hösttecknet?

  1. Hanna skriver:

    Åh, jag älskar ju ugglor. Tack!

Kommentera

