Jag är förbannad!


Idag åkte jag ut en stund till ett naturområde jag fått reda på och som jag skall försöka dokumentera, men lite längre fram i höst. Nu var det bara en rek-tur för att kolla in området och se hur jag tar mig dig. Det var en underbar förmiddag, sol från en blå himmel med sådär mjuka, ulliga bomullsmoln som jag gillar. Kameran var såklart med, och så var också en termos fylld med gott kaffe. Det blev en liten stunds letande innan jag hittade rätt, men stället var vackert, rofyllt och fåglar kvittrade från träden. Hög granskog runt en del av sjön

och nästan lite trollstämning på vägen dit

Så, jag promenerade fram till sjön, slog mig ner och hällde upp min kopp kaffe..

Njöt, när jag tittade ut över sjön, där näckrosbladen guppade på vattnet och näckrosorna låg och flöt.
Ljungen blommade vackert alldeles bakom stenen..


En liten svamp hade slagit fäste i jorden och stack upp stolt ur gräset.

Jo, men varför började då ilskan bubbla i mig på denna vackra plats… Jo, för det här:


 Varför i h-vete kan inte ynglen som nu släpar med sig burkar, Mc-Donaldsmuggar och plastkassar ut i naturen, använda dessa plastkassar och stoppa ner skräpet i och ta med sig hem.. Nähää, inte det, man lämnar kvar skiten i naturen, inkl platskassarna.. Det är tydligen liksom enklas så, eller vad.. Eller kan det vara så j-vla illa att dessa yngel, inte lärt sig att man plockar upp efter sig.. hmm.. Skiter man så fullständigt i hänsyn, djur, så man bara släpper allt där man står just då.. Jag blev kanske mest arg över McDonaldsmuggen, för har man haft ork att släpa den hela vägen dig.. då skall man ta mig sjutton också orka släpa hem den… Eller kan det vara så att jag begär för mycket av dessa yngel?????

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag är förbannad!

  1. gunnarfager skriver:

    Agneta!
    Söndagsmornar i Delsjöområdet är hemska. Påminner om Avenyn på söndagsmornar. Förra söndagsmorgonen låg diskodunket dessutom tungt över hela området på maxnivå. Snacka om nedskräpning.
    Jag går ju dagligen en morgonpromenad med hundarna i Delsjön och kameran är (nästan) alltid med (utom vid regn). Jag har ett privat projekt att dokumentera växlingarna i landskapet under året. Men jag vänder kameran bort från söndagsskräpet. Du hittar t.ex. augustibilderna på https://picasaweb.google.com/101601669250723767920/08Augustimorgon
    Hej!
    Gunnar

Kommentera

