Nu började allvaret

Idag drog workshopen igång. Kl 14.00 samlades hela gänget, fast vi de flesta av oss hade hunnit säga hej till varandra innan. För redan igår kväll, blev det en liten samling vid middagen och framförallt efter vi ätit.

Det blev en liten kort presentation av oss själva och programmet. Sedan så åkte vi raka vägen ut för att fotografera.

men nu går väl händelserna lite i förväg, för imorse, sken solen och jag velade lite vart jag skulle gå och fotografera. Uppströms Abiskojåkken eller ner till stranden av Torne träsk.. Det blev en vandring ner till stranden och sedan fortsatte jag utefter stranden för att vända uppåt mot Abiskojåkk. Solen strålade från en blå himmel, så även idag hade vi tur med vädret.


Idag lyxade jag till det också och käkade lunch på turiststationen och tur var nog det.. För blev en hel del vandrande under eftermiddagen fram och tillbaka dit vi åkte för att fotografera.. Jag kände mig inte riktigt tillfreds och kompis med fotostället, så det blev nog egentligen inte så många bilder jag tog, men här kommer ett litet axplock




Till slut tog jag fram macrot och började gräva mig ner i myllan, den lilla som fanns på fjället


Efter en god middag, så avlutade vi dagen med ett föredrag av Patrik Larsson, där han visade bilder och pratade om intima landskap. Bl.a. som en tankeväckare och inspiration till morgonens fotografering i den artrika björkskogen här i Abisko… för imorgon, så ringer nämligen kl 05.30, och då gäller det att stå upp igen pigg och gla.. så därför är det väl hög tid att jag säger god natt nu

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nu började allvaret

  1. Maria skriver:

    gillar / Maria

Kommentera

