Det regnar i Abisko

Idag kom regnet, så nu håller återigen yr.no vad det lovar… tyvärr… så det blev ingen tidig utgång för mig i morse. Sängen lockade mer än duggregnet om jag skall vara helt ärlig.
Däremot hängde jag med ut och fotograferade efter frukost för tänk då var det uppehåll. Det blev en tur uppåt Abiskojåkken och jag fastnade bland mitt favoritmotiv, nämligen vågor, vågor, och återigen vågor.. Jag är ju alltid så fascinerad av linjespelet och vad det forsande vattnet kan åstadkomma. Motiv du egentligen inte är säker på förrän du tagit bilden, för hela tiden förändras ju vattnets outgrundliga vägar. Så här kommer en liten kavalkad av bilder.




 Så var då olyckan framme när jag stod där nere vid forsen och fotograferade.. Det sa helt plötsligt ”plupp” och därnere i det kalla vattnet låg min trådutlösare. En snäll kurkompis offrade sig, sträckte ner handen och fiskade upp den.. Vi öppnade den och hällde ut vattnet och då, ja, då sa det ”plupp” igen och nu tappade jag locket till den.. Så där stod jag och muttrade en brast stund utan trådutlösare.. men tänk, några timmar senare när jag testade, ja då funkade den, även utan sina batterier.. Tack o lov.

I eftermiddag, har resten av gänget traskat iväg i regnet upp till sjön Njaukajaure, men jag var feg, trött och ont i ryggen, så jag har faktiskt valt att bara slappa i lugn och ro i stugan, alldeles ensam och det är inte helt fel det heller..

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

