Tissla och jag idag


Idag var det dags för heldagsturen upp till Kärkevagge. Jag gjorde ju den vandringen förra året, men i år insåg jag redan innan jag åkte hit upp, att nej, den får vara. Otränad som jag var, så skulle det bli lite för tufft och jag skulle inte hänga med resten av gänget. Så idag var dagen då jag skulle stanna hemma, ta hand om Tissla, gå runt lite bara hon och jag i min egna takt.

Förmiddagen tillbringade jag hemma i stugan och gjorde faktiskt ingenting, lugnt, tyst och stilla. Jag satt en stund och jobbade lite med mina bilder, surfade lite, var ute på förmiddagspromenad med Tissla och kameran fick stanna hemma.

Efter lunchen var det dags för kameran igen. På med fotokläderna och så gav vi oss iväg ut. Vädret var ju sådär, så jag velade en del vart jag skulle gå. Tittade upp mot himlen för att försöka lokalisera vart det bästa fotovädret var och insåg, Njaukajaure var nog inte det bästa alternativet. Det blev istället den artrika björkskogen, som jag nu undvikit hittills i år och även förra åren. Men nu var det dags, att spotta i nävarna, och Yes, nu ger vi den en match… Så Tissla och jag vandrade iväg längs stigen, och jo, jag kämpade på, försökte hitta motiven. Gick omkring en del, men det var så svårt, så svårt.. och där en bit bort hörde jag hela tiden ljudet från forsen som lockade, men nej, idag fick jag inte fotografera vatten…

Hur det gick.. hmm.. lika bra att erkänna.. det står 5-0 till björkskogen.. jag förlorade stort.. men jag lovar, den skall få revansch.. eventuellt imorgon bitti, eller nästa år.. men revansch skall det bli..




Vilken tur då att Tissla var med, som när jag var som mest frustrerad, snällt ställde upp som modell.


Nu är det sista kvällen häruppe och imorgon styr vi bilen hemåt. Det känns vemodigt att lämna Abisko för häruppe mår jag bra, jag kopplar av, jag glömmer mitt jobb, jag andas frisk luft.. så japp, jag skall komma tillbaks snart igen.. Det är ett löfte

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

