Hemma igen

10 dagar går så fort, så fort.. är det bara att inse, för nu är jag hemma igen. Efter 95 mil i bil idag, så har jag landat hemma igen och skall försöka sammanfatta en härlig, underbar, avkopplande, vecka i Abisko, som också varit en fullspeckad vecka med intryck. Frisk luft i massor, motion, inte en enda tanke på allt här hemma, ja, faktiskt precis som en semester skall vara.

Hur har då veckan varit uppe i Abisko, som ni kan läsa av tidigare inlägg, så har väl vädret kanske inte varit det optimala, men vad gör det, när man haft härliga människor omkring sig hela tiden och denna underbara natur precis utanför stugdörren.

5 dagars workshop med Creativeadventures och dessa två glädjespridande kursledare Patrik o Magnus, som inte bara skapar skön stämning, utan också sprider kunskap och inspiration. Så kanske inte konstigt att det var 8:e gången jag deltog på deras workshop. Så mycket skratt jag hört runt omkring mig den här veckan var nog längesedan jag hörde.

Den här veckan var  precis vad jag behövde för att samla kraft inför resten av året. Jag kom väl kanske inte hem med lika mycket bilder som förra året och inte heller lika bra bilder, men så är det ibland. Att orka vara kreativ är inte någonting som bara kommer på beställning, genom att trycka på en knapp uppe i skallen, det handlar om så mycket mer. Att kanske vara i harmoni, men en sådan här vecka, kan istället göra att du blir harmonisk och  tar med dig den känslan hem. Jag tror det är detta jag fått den här veckan och som jag istället skall arbeta vidare med. För hur det än är, det är ju så, att det gäller att vara i harmoni 50 veckor om året, och kanske känna sig oharmonisk 2 veckor än tvärtom.  För lyckas du med detta, då märker du inte de där 2 oharmoniska veckorna.

Och, nu är det ju faktiskt 50 veckor kvar, innan det är dags att packa väskan igen och åka upp till Abisko.. för visst sjutton skall jag åka tillbaka nästa år.. Jag måste ju få sitta här igen och dricka mitt kaffe och bara vara.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemma igen

  1. Patrik skriver:

    Välkommen hem, jag blir så sugen på att åka norröver nästa när jag ser dina bilder.

    Kram

Kommentera

