Tiden räcker inte till…

Ibland önskar man att dygnets timmar var ungefär dubbelt så många som dom egentligen är och att man kan klona sig själv och vara på flera ställen samtidigt….

Den här helgen, borde jag egentligen:

1. Vara nere på Österlen
2. Jobba undan på kontoret imorgon lördag
3. Vandra runt på bokmässan idag fredag och imorgon lörd
4. Städa
5. Tvätta
6. Krypa ner under täcket och läsa en god bok

Ni förstår mitt dilemma för nr 1 har redan fallit bort, jag sitter ju här hemma, men mina bilder är iallafall nere på Österlen. För den här helgen har jag fått en inbjudan att vara med på en naturfotoutställning på Kuskahusens gårdshotell . Det blir fyra bilder från Abisko fotograferade förra hösten däruppe. Tack och lov ställde Anette o Lars upp och transporterade ner bilderna så jag kunde vara med. Men som sagt, själv sitter jag här hemma och kan bara hoppas mina bilder blir väl mottagna av besökarna.

Jobba imorgon har jag redan bestämt, det går fetbort, jag måste få lov att koppla av, glömma arbetet. Även om högarna fortfarande är ganska stora efter min semestervecka. Straffet för man haft kul kanske.  Istället gör jag en liten kompromiss av punkt 3 och promenerar ner till bokmässan tidigt imorgon, eller på söndag.  Jag måste ju få heja på mina favoritförfattare Buthler & Öhrlund, men också få en chans att kolla in Dag Öhrlunds senaste bok Brott i Sverige och självklart, skall den boken med mig hem från mässan. Sedan så kommer jag naturligtvis att packa ner min lilla Leica i väskan och ta lite roliga bilder från mässan. Böcker och det skrivna order har ju alltid varit en passion i mitt liv, även om det numera kommer på andra plats efter bilden.

Tvätta och städa, äsch, det kommer alltid en annan dag och varenda butik i stan är ju överfull av höstnyheter, så det löser sig, som det gjort förut och nr 6, ja, det tror jag att gör imorgon efter bokmässan.. om jag nu inte slinker in på något trevligt ställe, dricker ett glas vin eller två, eller tre och på ren svenska skiter i alla måsten.. för jag vägrar, ta tag i mina måsten när det är helg…

Sådär, så har jag löst det mesta av min ”to do-lista” fast jag grämer mig nog mest att jag inte kan infria pkt 1, för nästefter Abisko, är nog ändå Österlen min favoritplats i Sverige.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

