Efter bokmässan


Vad hände resten av lördagen tro.. jo, när jag tagit mig ut från bokmässan, så var tanken att jag skulle åka raka vägen hem, plocka ihop något ur mitt välfyllda kylskåp och bara koppla av.. men så öppnade jag facebook och upptäckte att några vänner faktiskt satt i det fina höstvädret någonstans på Avenyn och hade det trevligt.. hmm, skall dom ha trevligt utan mig, nja, tveksamt tyckte jag och ringde direkt och bjöd in mig själv.. Men gänget hade faktiskt lämnat Avenyn och var istället kulturella på Röhsska.. Skam den som ger sig.. jag åkte in till Avenyn, där mina vänner var färdiga med det kulturella och vi tog istället en promenad in till Haga för att ta en fika.. Fika blev på kaféet med dom STOOOOORA kanelbullarna. Lugn, jag avstod från Göteborgs största kanelbullar….

Det var många som tydligen tyckte fika utomhus i slutet av september är en bra sysselsättning en lördag när solen skiner..


Det blev fika i solen, fotosnack kameratest medan vi kollade på folkmyllret framför oss


Trots kaffe och kaka i magen, så kurrade nog magen fortfarande så vi insåg, riktigt mat är nog inte helt fel och valet föll på Rest Manana på Lasarettgatan, så vi ringde dit och hade tur, vi fick bord och på ganska trötta ben, följde jag med gänget dit.. Rest. Manana är en mycket populät tapasrestaurang och när vi kom dit strax innan 17.00 så köade redan folk för att komma in när dom öppnade. I stort sett direkt efter dom öppnat så var faktiskt restaurangen full härligt att se, en lördags eftemiddag, mycket mingel och många som ville äta tapas precis som oss.

Men att äta tapas, kräver sin lilla stund av tankar och val, en antal smårätter skulle väljas ut, men jag var hungrig så det gick undan.. och jag kunde i lugn o ro sippa på mitt godare rödvin medan de övriga i gänget lade sin pannor i tunga väck för att välja.. Fast här verkar det som Patrik däremot, tog en paus i sitt val och kollade dagens bildresultat istället


Mattias däremot, gjorde snabba val av tapasrätter.. kanske inte så konstigt, för han ville ägna full uppmärksamhet åt sin mohitos..



Även Bettina gjorde sitt val, innan hon gav sig på sin Mohitos och jag kan här och nu, intyga, den smakade så gott, så gott..
Så kom då maten, och håll med om att den ser god ut och den smakade precis lika gott.. Så restaurangen kan varmt rekommenderas och jag förstår att det var svårt att få bord och att den så snabb blev fullbokad av gäster som ville äta..

Det var första gången jag besökte ställen, men definitivt inte sista..
Avslutningsvis tackar jag mina vänner för en trevlig och kul eftermiddag

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Efter bokmässan

  1. Ping: En dag på stan. | For Your Eyes Only

Kommentera

