Fredagsmys imorgon

Imorgon är det fredag. Skön känsla och ibland kanske någonting man ser fram mot under veckan. Ja, ni vet hur det är. Måndag morgon, tungt, segt och man inser när man kör till jobbet, nu är det 5 dagar kvar till nästa gång, man kan stänga av, låsa dörren till kontorsrummet, vinka hejdå till arbetskamraterna och vara ledig igen.

Men ibland kan man luras lite, som jag gör den här veckan, jag vinkade hejdå och önskade trevlig helg redan idag torsdag. För imorgon då sätter jag mig i bilen och köra mot lite sydligare breddgrader. Närmare bestämt till Skåne och Söderåsens nationalpark. Ni som följer den här bloggen kanske minns, att det är nästan ett halvår sedan jag var där. Då, när våren var i sin linda, när bokskogen precis höll på att slå ut, då var vi ett gäng som tältade mitt uppe på åsen. Huttrade i våra tält, drog vi upp dragkedjan i tältduken vid 4-tiden på morgon och kravlade oss ur tältet och på lite stela ben, vandrade ut i bokskogen för att fånga vårmorgonen bland den nyutspruckna bokskogen. Då uppe på åsen, bestämde vi att vi kör en repris i höst fast vi skippar tälten.

Nu är det dags, jag skippar fredagsmyset på kontoret med godiset till kaffet till förmån för en macka och kaffe i bland bokskogen, som nu börjar göra sig redo för lite vintervila.  Visst, det är antagligen lite kallare, fåglarna kvittrar inte lika intensivt i trädkronorna, men har vi tur så är höstfärgerna på G.

Så mina kära arbetskamrater, dom får ha fredagsmyskakan helt för sig själva, vilket dom väl iof är glada över. För jag själv, jag kommer lyxa till det och  sitta där uppe på åsen, dricka mitt kaffe och äta pågens lingonbröd med en ostskiva på och njuta av hösten, tystnaden, luften  ledigheten.

Så kameran är packad, batterierna laddade, långkalsongerna och vantarna ligger också nerpackade. Likaså vinterjackan och kaffetermosen är nydiskad och redo att fyllas imorgon.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

