Ut på fågeljakt


Ni som följer den här bloggen kunde ju läsa igår att jag köpt en telekonverter till mitt70-200 och idag var det dags att ge mig ut och testa. Jag bestämde mig först för att helt enkelt ge mig ut på fågeljakt här hemma. Ganska snart fick jag ett hett tips om en stor flock Domherrar, men eftersom tipset kom från en bekant till mig från ridhustiden och han är  dessutom är lika pratglad som jag själv. Med den informationen kan ni säkert räkna ut hur det gick . Innan min gamla bekant och jag hunnit prata färdigt prata i mun på varann om gamla GFRK-minnen så hade flocken med domherrar hunnit flyga långt, långt bort.

Så istället blev det ett litet vagt försök att fånga småfåglar i träden istället.. hmm.. det där med att försöka sig på att vara fågelfotograf, kanske ändå inte är min grej


Så var det ju det där med Domherrarna, jag hittade kanske iallafall deras matplats, eller vad tror ni???

Jag insåg att den här lilla promenaden runt kvarteren här inte var tillräcklig test av konverten, så jag hoppade in i bilen och åkte iväg upp till Kvarnbyn i Mölndal på jakt efter lite strömstarar och bingo, eftersom ingen kom och pratade med mig, så lyckades jag att inte skrämma iväg dessa små gynnare.



Men så gick larmet bland strömstarna, ”Agnetha är här så kom igen, nu lurar vi henne och svissjar förbi hennes kamera med högsta speed” Så jag gav upp och åkte till ett säkert fågelställe, nämligen Stensjön vid Gunnebo slott. Vad fångade jag där tro, jo änder såklart. Men innan jag gav upp, var jag naturligtvis tvungen att fånga lite vatten också



Men tror ni jag var nöjd med detta, åh nej, jag passade på att åka en liten bit till och Parkeringen vid Gunnebo slott, men nu tog leklusten över och här är resultatet.



och vad var det jag egentligen fotograferade.. Jo det här, för så här ser björkskogen ut, när jag håller kameran helt still 🙂

Samtliga bilder är alltså tagna med Nikons 70-200/2,8 VRII och konverten 2,0 III och samtliga fågelbilder är tagna på ISO 800

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

