Var är vintern?


Med den här rubriken så är det kanske en och annan som undrar om jag blivit helt galen, men icke, jag saknar faktiskt vintern. Om jag minns rätt, så uttryckte jag mitt gillande för snö och kyla, redan förra vintern. För handen på hjärtat, det här vädret vi har nu, kan det bli värre, eller???

2011 börjar ju lida mot sitt slut nu, bara 2 dgr kvar innan det är dags att välkomna det nyfödda 2012. Min vana trogen, är jag lika förväntansfull inför det nya året som vanligt och redan nu, har lite spännande saker att se fram mot , men först är det väl dags att försöka göra ett bokslut över 2011. Hmm, här inser jag att jag faktiskt menar både bildligt och bokstavligt. Eller förresten, det bildliga bokslutet är ju redan avklarat. Det kan ni se här. Tänk om det bokstavliga, eller skall vi säga, det siffermässiga vore lika enkelt.  Men förhoppningsvis om någon vecka ungefär, skall väl även det siffermässiga kunna läggas till handlingarna.

Men nu var det ju det där med vintern det handlade om. För som sagt, jag längtar faktiskt efter snö, lite kyla, klara krispiga dagar då andedräkten står som ånga runt mig, så ingen kan ana, att den där ångan i själva verket kanske beror på en av alla mina giftpinnar som jag envisas med att använda. Här och nu, så säger jag – Nej, inget nyårslöfte –

Jo förresten, ett litet nyårslöfte tänker jag avge och det är fler fredags afterworks nästa år. För bilden ovan, den är tagen vid ett av de få tillfällen i år, jag hann och orkade med  after work en fredag.

Kanske skall jag lyfta lite på förlåten och berätta om vårens planer, för några verkar redan klara, som exempelvis en helg i den stora metropolen Västerås. Det är äntligen dags att göra den staden osäker, för självklart är jag inbokad på Camera Naturas naturfotodag i februari. Nyfikna? Ja, då kan läsa mer här

Så i mars, och här är det väl nästan så jag inte vågar nämna det. Men då är en långhelg på Landsort inplanerad. Äntligen skall jag komma dit, om nu bara inget oförutsett inträffar, så jag tar mig på huvudet (ni vet, ta i trä) och längtar redan dit. Skärgården på vår östra sida av landet, är så vacker och det skall bli spännande att få se den i vinterskrud, snälla kan man allra ödmjukas få önska lite snö kanske.

Så i april är det dags igen, årets första tripp till Skåne och Söderåsens nationalpark. Man får väl se hur många vändor det blir till Skåne nästa år. I år, blev det ju några stycken, närmare bestämt 4 stycken.

Allt det där verkar ju kanske lite avlägset ju nu, men en sak jag lärt mig, tiden rusar fram, det går fort, fortare än man kan ana så jag avslutar det här inlägget med en bild, som om man har tur, bara ligger 5 månader bort och5 månader mina vänner, det går fort. För glöm inte, februari är en sådan där liten månad 🙂

 

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Var är vintern?

  1. evalena skriver:

    Gott Nytt år Agnetha
    Kram

  2. gunnarfager skriver:

    Trevlig läsning, Agneta! Jag måste besöka Din blog lite oftare. Jag önskar Dig samtidigt ett Gott Nytt Fotoår.
    Jag längtar också efter snö och is, men håller inte med att december 2011 varit fult. Kolla gärna
    https://picasaweb.google.com/101601669250723767920/12Decembermorgon
    Bästa hälsningar
    Gunnar

    • nikonetha skriver:

      Härliga bilder Gunnar, jag inser, jag borde nog pallra mig upp till Delsjön en morgon och fotografera. Jag som ändå bor såpass näsa.

Kommentera

