En ledig dag….

….bara sådär fixade jag till idag. Så vilken härlig tur jag hade när jag vaknade och tittade ut genom fönstret. För tack och lov inget regn, men däremot lite sol, blå himmel och klart väder.
Det här var ju ingen planerad ledighet utan bara någonting jag bestämde mig för hastigt och lustigt igår morse. Så inga planer var egentligen bestämda, jo, kanske ändå, planen var faktiskt… inga planer. Jobbmobilen hade jag också som den förnuftiga person jag kan vara ibland stängt av och låst in på kontoret.

En liten lunch med en kompis på stan var iof lite halvbestämt, så jag hoppade på spårvagnen och åkte inte till city. Det var inte bara jag som flanerade runt på stan och jag tog mig en liten avstickare in på NK för att kolla efter första vårtecknen, vårkläderna. Där låg dom härligt färgglada med löfte om att snart så, är det vår igen.


I Brunnsparken ja, där fanns de vanliga ingredienserna, som  gatumusikanterna en sådan här dag, när regnet lyste med sin frånvaro, bortjagat som det var av solen.

Jaha och vart var jag på väg tro undrar ni kanske. In i Nordstan för lite shopping, men icke, det finns mycket trevligare affärer i närheten, nämligen Japanphoto och visst kan man få drömma lite ibland eller vad säger ni… ???

Men ni kan vara helt lugna, inte en endast liten pryl köpte jag i min favoritaffär, bara tittade och visst blir man lite nostaglisk ibland…

Det blev istället en trevlig lunch med en kompis innan det var dags att åka hemåt igen… nästan… för ok, min favoritaffär nr 2, låg ju alldeles runt hörnet från Kungstorget där vi käkade lunch, så en liten på från Naturkompaniet fick jag med mig iallafall..

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En ledig dag….

  1. stenmobergSten skriver:

    Kanske dags att investera i en Holga. Hårdvaran blir i alla fall billig.
    Även om film är dyrt, så är det riktigt roligt.

    Sten

Kommentera

