Drömmar

Som en del som känner mig kanske vet, så gjorde jag under några år en långresa per år. Jag besökte Kenya, Borneos djungel. Reste runt i Thailand, på  Kuba och i nordöstra Brasilien..Redan då fotograferade jag mycket på mina resor och jag kom med med ca 10 rulla film. Bilder som jag ibland bläddrar i och drömmer mig bort. Men så hände något, min reslust tog slut. Det slutade faktiskt en långweekend i Madrid, då jag kände, nej, nu är jag mätt.  Nu har jag tröttnat på att resa. Varför vet jag faktiskt inte. Efter detta höll jag hemmavid och njöt faktiskt av detta också, ända tills jag åkte till nordöstra Finland några dagar och fotograferade björn och varg. Då började det suga lite i resetarmen igen. Men inget sug efter annorlunda platser, utan snarare ett sug att få resa runt till härliga platser i Sverige.

Men nu börjar drömmarna komma tillbaka. Drömmarna om den där drömresan. Precis som jag en gång kände när tog beslutet att åka till Kenya och åka på safari. Det var också en dröm sedan många, många år, som jag en dag i maj bestämde mig för.. Nej, nu skall jag göra det. Nu skall jag börja spara för att äntligen få åka dit till Afrika, som jag alltid drömt om.

Det är precis detta, jag känner i magtrakten igen, den där speciella kittlande känslan att nu vill jag och nu skall jag..

Och vad säger ni, är det inte då dags att sätta upp målet, för mål är viktiga, dom driver oss framåt, dom skapar ännu mer drömmar som man kan ta fram dagar när det känns lite mörkt och grått. Dom kan man plocka fram när det känns stressigt och tungt.

Dom är viktiga för att hålla igång det där speciella elixiret som gör att vi ler, känner glädje och har ett mål.

Men vad är då min dröm, vill jag återigen åka till Afrika eller Asien.. Nej, faktiskt inte.. lite kallare får det allt vara..

Så min dröm den är…. Svalbard… Jag vill sitta i juni och känna solens kittlande värmande strålar medan jag spanar ut över isen.. Jag vill drömma om att kanske få se isbjörn, jag vill drömma om att spana ner i vattnet efter fiskar. Spana upp mot himlen efter fåglar.. Jag vill drömma om att lämna bikinin och dom tunna sommarklänningarna hemma och istället packa ner varma tröjor, långkalsonger och rejäla kängor trots att almanackan visar att det är sommar.

Tror ni min dröm går i uppfyllelse.. Jag hoppas det, för om inte drömmen finns, så kan den definitivt inte gå i uppfyllelse.. Början på det är ju faktiskt att drömma, sedan kan det hända ting på vägen från dröm till verklighet som ändrar eller omkullkastar drömmen för ett tag, men då har jag iallafall försökt och bara det är en rejäl bit på vägen.

När det blir, det vet jag inte ännu riktigt, men om 1,5 år kanske.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Drömmar

  1. Johannes Glännman skriver:

    Jag säger bara en sak: If you can dream it, you can do it !

    Mvh // Johannes

  2. Eva W skriver:

    Klart att din dröm går i uppfyllelse Agnetha.
    Min gör det……
    Om 7 månader bär det iväg till Svalbard. Satte för övrigt upp målet i september 2010.

    Hälsningar Eva

  3. Patrik skriver:

    Drömmar är viktiga att ha, för en dag händer det, håller tummarna att drömmen blir av.
    Kram

  4. Anders Bauer skriver:

    Hej Agneta,

    Råkade hamna här när jag slösurfade runt på Creative Adventures hemsida … :-). Se till att din dröm blir verklighet! … min blev det i höstas … kolla in här:

    eller här:
    https://plus.google.com/u/0/102421859092219500569/posts

    Kramar från
    Anders (vis och envis … 🙂

  5. Ping: När en dröm blir verklighet | Nikonetha's Weblog

Kommentera

