Vårplaner

 


Idag, kändes det som den där första lilla föraningen om vår gjorde en påhälsning. Solen, värmde lite gott, när man vände nästippen upp mot den, varje gång jag var utomhus. Då är det gott att tänka lite på månaderna som man har framför sig och jag inser att det är en riktigt rolig vår som är i antågande. För vårplanerna har tagit form ordentligt.

Dom gör en riktigt rivstart om 16 dagar då jag äntligen skall få komma till Landsort. Jag har längtat under flera år att få komma dit och nu äntligen är det dags. Det skall bli så spännande att få ta båten ut till den här ön, som om jag förstått det rätt är den sydöstligaste av öarna i Stockholms skärgård.  Jag som älskar Skärgården här på Västkusten, ser verkligen fram mot att få se en pytteliten del av den på andra sidan landet.

Sedan blir att stanna hemma i 1,5 månad och jobba och ta det lugnt innan det är dags att få möta Söderåsen igen och uppleva de nyutspruckna bokarna där. Få njuta av den skira grönskan och förhoppningsvis solljuset som silar ner mellan grenverket. Men också få komma till Kullaberg. Så jag insåg precis att den 1,5 månaden innan skall jag ju inte alls ta det lugnt, då kanske det är idé att träna lite så jag orkar klättra ner bland Kullabergs klippor och så upp igen. Annars blir det kanske tvunget att hyra Sveriges strösta kran som kan hissa mig ner och upp igen.. hmm, tänk vilken syn det skulle vara och antagligen också chansen till årets bild.. vad tror ni?

Så i början av maj, skall ytterligare ett nytt ställe besökas, ett ställe jag passerat många gånger till och från Smögen och Ramsvikslandet, men aldrig stannat till på, nämligen Nordens Ark. En fotohelg med Fotografiska Föreningen i Gbg är inplanerad däruppe i början av maj. Kanske tur att att det bara är lördag till söndag, så jag hinner vara på jobbet och göra nytta också… för bara….

10 dagar senare så styr jag kosan till Skåne igen och Österlen. Det är ju Kristihimmelsfärdshelgen då och ni vet mitt emellan lediga dagar, så är det en förarligt fredag, som är så frestande att ta ledig på och det skall jag göra och istället njuta av gullvivor, backsippor, ljuset och våren på Österlen. Ja, ja.. jag lovar, jag skall utifall att… packa ner regnstället också..

Sådär, det är planerna så långt våren 2012, när jag egentligen från början planerat att vara hemma, ta det lugnt och spara pengar.. men nu är det ju så, jag tillhör inte det principfasta släktet och jag är född förändringsbenägen och det har jag härmed återigen bevisat.

Men, lugn mina vänner, juni planerar jag faktiskt att vara hemma och inte göra någonting mer än arbeta…. hmm… tror jag iallafall 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

