Ångest på Landsort

 

Idag har det varit en dag full av händelser, iallafall för en del, undertecknad har ju tagit det tämligen lugnt, för hon har sovit en hel del. Men jag får väl berätta då, tänk er själva, du är fågelfotograf och även tämligen erkänd och respekterad fågelskådare. Iallafall, du står ute på en klippa här på Landsort, det blåser snålt runt dig så du är ganska glad att du har en tjock jacka med luva.. då helt plötsligt ser du, kungarna av fåglar, en Havsörn, kommer majestätisk flygande mot dig.. Vad göra, du tar upp din kamera, med rätt glugg på och trycker ner avtryckaren.. men sorry, ingenting händer, du trycker igen, medan Kungsörnen, sakta med sina vingar flyger förbi dig på så nära håll så det känns som du nästan kan röra den.. men  fortfarande är kameran totaldöd.. tyst trotts att du trycker febrilt på avstryckaren… så när fågeln äntligen försvunnit ur sökaren, ja, då händer det saker och du inser…hmm.. ja, just det, jag har ställt in 10 sek fördröjning på avstryckaren.. Så kan det gå ibland.. tack och lov att det inte var jag… för jag låg ju och slaggade i sängen.

Däremot bestämde jag mig för att hänga på siluettworkshopen.. så eftermiddagen ägnades åt träd i siluett.. i brist på himmel, sol och ljus



Ja, just det, till slut gick all ångest över, trots mordhot om jag gick ner och ställde mig precis vid vattnet… för jag fick en solorgie innan jag insåg att fingrarna nästan förfrusit i vindarna och packade ihop fotofrylarna och drog tillbaka till vandrarhemmet  och förberedde mig inför middagen


Avslutningvis skall ni få ett nytt recept på tjälknöl.. Ingridiensen är en Nikon D700 som badat i Östersjön. Stoppa in den i ugnen och sätt ugnen på 50 grader, låt D700:an grillas i ugnen i 12 timmar och förhoppningsvis fungerar den igen… om inte…. åk till Lasses kameraservice för lite extra kryddning… Nej, det var inte min kamera.. tack o lov, så jag kan säga god natt nu och stänga av ugnen

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

