Heja Brynäs!

Yes!

Efter 13 år var det dags igen för SM-Guld för Brynäs. Tänk, tom en gammal tant som jag, är glad och har upplevt några spännande hockeytimmar framför TV:n igen.  Det var längesedan jag suttit och knaprat på naglarna, hoppat, studsat, tjoat, skrikit så här… hmm.. just det, senast var 13 år sedan!!

Den gången inför säsongen 1998-1999 så slog jag vad med några av mina arbetskamrater om en flaska vin, dom dubblade direkt.. Lugna som dom var att det här vadet kan vi aldrig förlora. Brynäs, vem sjutton tror på det halvtaskiga hockeylaget..

Men gissa vem som då för 13 år sedan, fick en flaska vin… jo just det.. det var jag. Först en på mitt skrivbord, och senare även en på restaurang Lipp.

I år gjorde jag tyvärr ingen sådan vadslagning.. men vad gör det! Hockeyguldet är hemma igen där det skall vara hos Sveriges bästa hockeylag 🙂

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

