Man är kanske lite galen

Man är ledig och vad händer, jo, man sätter kl på väckning kl 04.15 och stiger upp, innan den ens börjat låta.. varför, jo, det är dags att möta våren bland bokskogen vid Kopparhatten.

Det var så spännande att komma hit igen, för jag kunde konstatera redan igår när vi kom körande, att det var definitivt inte lika grönt som förra året, nej, lövsprickningen är flera dagar senare i år. Så imorse, när jag kom upp till Kopparhatten, kände jag nästa inte riktigt igen mig, för det gröna saknade. Dock kunde jag när jag tittade mig omkring, se små grenar som hunnit byta färg. Det var lite fascinerande att se och vilken go känsla när jag vandrade runt bland fjolårslöven, lyssnade på fågelkvitter och njöt av en härlig morgon.

Jag var ju inte ensam ute i skogen, vi var ett rejält gäng som deltager i workshopen och alla har vi vår egna lilla fotograferingsstil, när vi letar kompositioner.




Ok, jag gick väl inte bara runt och fotograferade fotografer, en och annan liten bild på bokarna blev det faktiskt också



Så kom belöningen, morgonfika i bokskogen, kaffe och macka efter några timmar ute i friska luften, ja, det är nog den godaste fikan som finns

Sedan var det dags att vända hemåt till pensionatet igen och ladda in bilderna och ha teori.. som kanske syns här
Ja, just det, bordet jag sitter vid, kan man väl nästan döpa till Nordiska rådet, för på min vänstra sida, ja där sitter min nye norske fotokompis och på min högra sidan, där har jag fått en dansk fotokompis… och så som en lagom mittpunkt, där sitter undertecknad

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Man är kanske lite galen

  1. Hanna skriver:

    Det är i regel lättare att komma upp tidigt på morgonen om man är ledig och ska göra nåt skoj, än om man måste hasa sig upp till jobbet…
    Önskar dig en fin helg!

  2. Eva skriver:

    Tack för information om lövsprickningen samt bildbevis på den.
    Jag tittar in på bloggen imorgon igen för att se om jag ska ta mig en tur söderut 😉
    Ha det så bra.
    /Eva

Kommentera

