Äntligen…


Får jag väl säga, för som jag väntat och väntat på den min nya kamera och idag dök den äntligen upp. Stackars personalen på Scandinavian Photo i Mölndal, har väl antagligen blivit ganska trötta på mitt ringande och ringande, och frågande och frågande.. när kommer den, när kommer den.. 🙂

Men som man säger när man väntar på någonting gått, ja då väntar man alltid för länge… eller??

Det roliga var, att jag faktiskt hade med mig D700:an idag för att försöka fånga bilder på vår Tornfalksfamilj, som huserar utanför kontoret. Så när väl batteriet var laddat, så kunde jag hänga mig ut genom mitt kontorsfönster och ta första bilden. Kanske inte precis den bilden som gör Nikon D800E rättvisa, men vadå, fri hand, hängande ut genom ett fönster för att försöka komma så nära det bara gick och detta utan att skrämma iväg Tornfalken, men nu har jag iallafall fångat en av 5 i vår Tornfalksfamilj.

Syrran var naturligtvis jättenyfiken på kameran så det blev att styra bilen till landet direkt efter jobbet, men tyvärr väl däruppe insåg jag, att attans, snabbfästet till stativet sitter ju kvar på min gamla kamera, så vad göra.. jo, naturligtvis, skruva på macrot och kräla runt i spenaten, spenaten som var väldans blött efter allt regnande. Så efter detta blev jag portförbjuden att sitta någon annanstans än på träbänken på utsidan.. Så där satt jag och lekte med kameran och eftersom jag tyckte det nog var läge att försöka hålla mig till torrsim, så blev det istället en högst personlig tolkning av hennes midsommarbukett.. medan vinden lekte i blommorna.  Fast jag börjar väl med det blöta gräset, som även det lätt vajade i vinden








Hur upplever jag då den nya kameran.. Jo, det skall bli spännande att lära känna den, men först måste jag få ordning på alla inställningar och här kommer ju första problemet.. jag hatar att läsa manualer, mycket roligare med ”trial and error”… tror jag.
Min stackars arbetskamrat som fick vara ofrivillig modell, blir väl kanske inte så glad när jag visar honom bilden, för varendaste liten minirynka och por syns.. så det skall verkligen bli spännande att åka ut och fotografera med den… fast, en sak är klar, när man kommer hem och skall ladda in bilderna i datorn.. då kommer jag äntligen få lära mig vad tålamod heter, för det tar tid med de här tunga filerna.. men vadå, jag kan ju städa under tiden… eller???

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Äntligen…

  1. Karin B skriver:

    Underbara bilder, Agnetha! Grattis till den nya kameran!

  2. GRATTIS!! Du kommer att häpna över kamerans möjligheter…visst…det är tungt vid datorn men det är det värt!
    Kolla mina skvättebilder vad info det ligger i filerna…Hade jag fotat med D700 så hade bilderna blivit slängda helt klart!
    Tänkte slänga de här också av vana men så fick jag tanken att testa…och…ja, det är magiskt! 🙂

    Steffe

Kommentera

