Bäver – äntligen

Det blev en tur med kameran ikväll också, nämligen upp till Säveån och delen närmare Floda än jag brukar besöka tidigare. Det var Peter och Patrik som behövde lite kvinnlig fägring på sin kvällspromenad med kameran och som den kvinna som hjälper män i nöd, offrade jag mig och ställde upp.

Kvällens fototur började kanske inte så bra, jag kunde konstatera att trådutlösaren gått sönder, men Peter erbjöd snabbt sin istället, men, men, det var ju fel märke på den.. nämligen något konstigt udda märke som börjas på C och slutar på N…. hmm… Går dom överhuvudtaget att fotografera med tro 🙂

Istället fick jag klara mig utan min trådutlösare, så imorgon, blir det en tur till fotoaffären för att införskaffa en styck ny sådan.

Vi vandrade utefter åkanten, stannade till lite, njöt av den underbara stilla kvällen och solen som började sjunka och skapa härligt glitter i vattnet


Så helt plötsligt dök han bara upp, tyst, tyst, kom han simmande i vattnet på andra sidan – Bävern. Jag har varit många gånger vid Säveån, men aldrig haft turen att få se den. Naturligtvis, hade jag fel inställningar vid tillfället, för lång tid såklart, men ändå, nu har jag äntligen lyckats få en bäver på bild, om än en något suddig sådan


Lika fort och tyst som han dök upp, lika fort och tyst försvann han, men vi stod ändå kvar och diskuterade, fotograferade, tjötade och hade en sådan där härligt avslappnad kväll vid åkanten, som bara vänner kan ha

Se, det var en perfekt avslutning på helgen och en superuppladdning inför sista arbetsveckan innan semestern börjar.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bäver – äntligen

  1. Ptr skriver:

    Tjusigt. Alltid kul att få vara med när en PRO jobbar på fältet. Trevlig sommar! /Ptr

Kommentera

