Semesterslut

Ja, nu är det inte lång tid kvar på min semester, närmare bestämt är det väl bara en dryg timma kvar egentligen. För lördag och söndag räknas ju inte. Det skall bli riktigt kul att komma tillbaka till jobbet på måndag, för jag gillar mitt jobb. Även om det kommer bli en rivstart direkt, så känner jag mig rejält laddad för en dryg månads stenhårt jobb med mycket att göra. För det är ju så, att om en dryg månad så är det semesterdags igen.  10 september, då äntrar jag ju planet i Göteborg för transport upp mot Norrland och Abisko.

Är jag nöjd med min semester, ja, det är jag. Jag startade ju med några dagar uppe på Knuthöjdsmossen i Hällefors på en fågelfotokurs för Jan Gustafsson som verkligen var jätteintressant och roligt, men lugn, nej, jag har inte blivit fågelfotograf. För när jag kom hem så surfade jag in på Scandinavian Photos hemsida och kollade vad ett rejält tele skulle kosta och då insåg jag, nej, jag är ingen fågelfotograf 😉

Däremot tror jag det är bra, att testa på lite annat i fotografering än det man normalt brukar fotografera och jag inser också hur svårt det är att fotografera fåglar.

Det var skönt efter dagarna uppe i Hällefors, att några dagar få landa på landet och vila ut. För däruppe var det nog sömn jag ibland saknade mest, tänk er själva, i säng vid 23.00 på kvällen och så upp vid halv 3 på morgonen och iväg ut. Fast det är en alldeles speciell känsla när man väl kommer ut i naturen och häller upp sin första kopp kaffe.

Jag får väl bjuda på en liten bild från Knuthöjdsmossen när jag precis kommit tillrätta i mitt gömsle

Foto: Jan Gustafsson

Efter lugnet på landet, så blev det några roliga, härliga, hektiska dagar i Stockholm och jag insåg, det var alldeles för längesedan jag var i Stockholm, jag måste definitivt åka upp lite oftare.

Sista veckan, ja, då har jag jag bara kopplat av, kollat OS, inte gjort någonting men det är också riktigt skönt, att bara göra ingenting.

Man semesterns höjdpunkt, trots lugnet på Knuthöjdsmossen, härlig middag i Stockholm och goda samtal.. ja, det var såklart Bruce Springsteen på Ullevi, en kväll som kommer leva kvar i mitt minne länge, länge.

Så, nu är det 45 min kvar av semestern, så jag skall sätta på lite skön musik, hälla upp ett glas vin och sätta mig och njuta av de 45 minuterna och börja räkna ner till nästa semester, min höstvecka i Abisko

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

