Stress, stress, men jag gillar det….

 


För nu är det två dagar kvar. Till vad tro..?? Jo innan det är dags att stänga dator, städa skrivbordet, svassa igenom kontorslandskapet med de gamla urdruckna kaffekopparna som samlats på mitt skrivbord.. och slå ihop klackarna och hojta.. Yes, semester!

Nja, kanske inte riktigt ändå, för innan semestern börjar, så är det ju två dagars Kick-off med jobbet.. men vadå, vilket sätt kan vara bättre att börja sin semester på än just en kul kick-off nere i Tylösand.

Att det som en liten bonus till mina kära arbetskamrater, kommer bli en ganska tyst vecka på kontoret, när inte jag är där och lägger näsan i blöt i allt, tja det är min lilla present till dom, som får stanna kvar och jobba.

Det är ganska intressant, men varje gång det nalkas semester, då blir jag nog som mest effektiv, jäklar, det går undan, höjer kaffekoppen och tar en slurk med ena handen (den högra) medan den andra (den vänstra) knappar på tangentbordet eller rafsar runt bland alla papper och samtidigt, sätter jag telefonen på högtalarfunktionen och pratar.. för tja, det är när det nalkas semester som mina allra mest kvinnliga sidor kommer fram, att klara minst 3 saker samtidigt.

Att jag dessutom försöker ha koll på att jag har koll på att jag handlat det jag behöver, kläderna tvättade och strukna, ja, det är min egna lilla kvinnliga bonus till mig själv.

Det skall bli härligt att för tredje året i rad åka upp till mitt älskade Abisko, stå på balkongen och blicka ut över Torne Träsk, sakta vandra utefter Abiskojåkk mot Marmorbrottet, dricka kaffe uppe på toppen och bara vara. Slänga stativet över axeln och vandra vidare mot sjön Njaukajaure och få ”min” vy mot Lapporten igen. Slå mig ner på en sten vid sjön och hälla upp en kopp kaffe, vara tyst, njuta, koppla av, tänka sköna tankar, drömma, lyssna och ja, bara vara.

I år skall det också bli spännande för under 7 dagar skall jag fotografera på egen hand, ingen workshop med Creative Adventure i år, men jag lär nog inne i mitt huvud, ändå höra Patrik o Magnus tankar om komposition. Vad som också är roligt att under veckan kommer jag ha sällskap av åtminstone två vänner, som blivit mina vänner, tack vare deras workshops.

Det kommer också handla om att jag själv, skall skapa min inspiration och energi att upptäcka motiven, att jag själv skall försöka vara kreativ och detta skall bli min stora utmaning och inspiration den här veckan.. Om jag kommer lyckas, ja, det lär ni förhoppningsvis märka i den här bloggen.. För självklart, kommer jag liksom tidigare år att skriva ner mina upplevelser. Så jag hoppas ni håller tummarna att kommer upp bilder på bloggen under nästa vecka.

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stress, stress, men jag gillar det….

  1. Underbar läsning Agnetha. Jag blir varm i hjärtat över att våra workshops ger möten som blir vänskap. Ja det kan bli mer än så också 😉

    Ha en underbar vecka!

  2. Eva skriver:

    Hej Agnetha!
    Vad jag är avundsjuk på din vistelse i Abisko. Jag hoppas du får bra fotoväder så att jag åtminstone kan få njuta av Abisko via dina fina bilder som förhoppningsvis kommer upp här på bloggen.
    Ha det gott.
    /Eva

Kommentera

