Hösten är på G..

 

Det kände jag definitivt imorse. När jag sömndrucken och lätt förvirrad, nästan inte riktigt vaken,, likt en förprogrammerad robot styrde ut i köket för att ladda kaffebryggaren och råkade höja blicken såpass mycket så jag tittade ut genom fönstret. Ja, då föll min ganska sömndruckna blick på årets första höstträd. Där stod det i all sin prakt med solen som genom sina strålar placerat det i zenit. För det lyste och det lyste upp min morgon, så trots att jag nästan gick i sömnen, ryckte det i armarna och jag ville ta kameran och försöka fånga trädet och ljuset. Nej, jag lyckades inte, för nervtrådarna mellan mina ögon, via hjärnan och till kroppens motorik hade ju liksom inte riktigt vaknat, så istället blev jag bara stående en kort stund och funderade på vem som målad alla löven.

Dock en stund senare och två koppar kaffe och med andan i halsen, på språng mot bilen slängde jag en ny blick mot det magiska trädet som var självlysande och insåg,  hösten börjar göra sitt intåg. Luften var klar, kylan, den där lite speciella höstkylan studsade mot mina kinder och det där alldeles speciella höstljuset det var där.. Så jag stannade upp någon minut, drog in känslan av höst i mina lungor , lade huvudet på sned och bara njöt lite utan egentligen någon anledning alls.

Visst är hösten härlig, det är då du kan kura i soffhörnet, vira in dig i favorithalsduken och ta på dig dina gummistövlar och klafsa ut i skogen. Sparka och hoppa så höstlöven yr runt dig, sitta och kura på det där utefiket som ännu inte stängt, medan du värmder dina händer runt den varma koppen kaffe.

Ja, det kan inte hjälpas, men jag tycker hösten är klar underreklamerad för den är vacker och fin

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

