Sol, vind och vatten..


Fast kanske inte i den ordningen, utan snarare, vind, vatten och tillslut sol..

Vi började dagen vid Silverfallet. Jag hade varit där och kollat läget en liten stund igår, så idag åkte vi dit och fotograferade och det blåste och blåste med stort B.. Vi tog oss iallafall halvvägs ner till fallet en stund och vill lyckades fotografera lite utan att blåsa bort.




Vi gav faktiskt upp till slut, och ganska frusna och sönderblåsta åkte vi tillbaka till Abisko och käkade lite tidig lunch.. Regnet drog igång nu, så vi blev sittande i köket på vandrarhemmet och kollade varandras bilder och tjötade.. men så tillslut insåg vi ”här kan vi ju inte sitta och uggla” så vi tog bilen och drog iväg.. men sisådär nån halvtimma senare var vi tillbaka i Abisko och tog det snabba beslutet att vandra upp till sjön Njaukajaure. Min speciella favoritplats.

Det blev några sköna timmar däruppe och en hel del bilder också och här kommer ett litet urval





Så väl hemkomna ikväll, smakade den hemlagade köttfärssåsen riktigt, riktigt gott. Jag börjar känna mig jättenöjd med veckan häruppe, trots att vädret kanske inte varit det allra bästa hittills.. För jag har verkligen försökt koncentrera mig på att använda kameran och arbeta mycket med att ställa fokus manuellt och arbeta med live-view, försöka tänka lite nya motiv. Överhuvudtaget inte köra på samma ”säkra och kanske lite tråkiga” kompositioner. Så den här veckan så här långt har varit nyttig, verkligen

Om nikonetha

Göteborgskvinna som här tänkte samla sin högst personliga reflektioner över vad som händer runt omkring henne. Förhoppningsvis kommer även en och annan bild också att slinka med på köpet, då jag allt som oftast återfinns bakom min kamera
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

